În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucuresti, 14 mai 2020 – Compania Nationala Posta Romana a lansat o aplicatie mobila pentru platformele Android care ofera acces rapid si direct la serviciile online ale operatorului n (...)
Bucuresti, 14 mai 2020 – Compania Nationala Posta Romana a lansat o aplicatie mobila pentru platformele Android care ofera acces rapid si direct la serviciile online ale operatorului n (...)
Serviciul Track&Trace va ofera posibilitatea de urmarire (doar pe teritoriul Romaniei) a expedierilor trimise prin intermediul Postei Romane in orice moment, exclusiv pentru serviciile enumerate m (...)
Bucuresti, 6 octombrie 2020 – Compania Nationala Posta Romana a extins serviciul de alerta prin SMS pentru toate tipurile de trimiteri sosite din afara Uniunii Europene, in toate cele (...)
Trimitere postala prin care se asigura transportul si distribuirea de bunuri cu sau fara valoare comerciala, care pot circula neconditionate in ambalaje tip (genti, sacose); expeditorul are obligatia (...)
Serviciul colete internationale standard iti permite sa trimiti colete si pachete in intreaga lume, la preturi extrem de avantajoase, in sistem de viteza prioritar. Coletele postale internationale (...)
Serviciul postal colete postale internationale contra ramburs iti permite sa trimiti pachete in strainatate continand bunuri pentru care destinatarul trebuie sa iti plateasca bani. Achitarea contraval (...)
Serviciul colete interne standard iti permite sa trimiti colete si pachete in intreaga tara, la cele mai accesibile si avantajoase preturi, numai in sistem de viteza neprioritar. Coletele postale (...)
Cu serviciul de corespondenta interna standard poti expedia orice fel de comunicari tiparite, imprimate sau inregistrate pe orice fel de suport material, care urmeaza sa fie colectate, sortate, transp (...)
Comunicare scrisa tiparita, imprimata sau inregistrata pe orice fel de suport material, care urmeaza sa fie colectata, sortata, transportata si livrata altfel decat electronic la adresa indicata de ex (...)
Sistemul Track&Trace, de urmarire electronica a trimiterilor postale inregistrate, functioneaza, in prezent, numai pentru (...)
Sistemul Track&Trace, de urmarire electronica a trimiterilor postale inregistrate, functioneaza, in prezent, numai pentru (...)
Cu serviciul EMS (Express Mail Service) poti expedia rapid documente si marfuri catre 105 destinatii internationale, la tarife stabilite pe tari de destinatie si trepte de greutate, fie ca esti persoa (...)
Bucuresti, 9 noiembrie 2021 - Coletele comandate pe site-urile partenerilor noștri, cu ocazia Black Friday, vor ajunge la clienti prin intermediul Postei Romane, pentru al șaselea an conse (...)
Preluarea, prelucrarea si distribuirea coletelor postale ale expeditorului la punctele de contact alese de catre expeditor; Predarea coletelor se realizeaza la punctele de contact, incepand cu da (...)
Bucuresti, 5 Aprilie 2019 - Compania Nationala Posta Romana introduce monitorizarea in sistem Track&Trace pentru trimiterile interne de colete postale din serviciile - standard, valoare (...)
BUCURESTI, 21 septembrie 2017 - Compania Nationala Posta Romana a finalizat lucrarile de modernizare si reabilitare a doua sedii importante din zona Moldovei. Cu investitii in valo (...)
9 iulie 2020 - Comenzile expediate prin Poșta Romana sunt livrate in 24 de ore in București și in 48 de ore in localitațile limitrofe ale Capitalei și in orașele reședința de județ& (...)
Comenzile expediate prin Poșta Romana vor fi livrate in 24 sau 48 de ore, in funcție de destinație 12 mai 2020 - Magazinul online Auchan.ro va oferi clienților din intreaga țara o no (...)
Bucuresti, 16 octombrie 2020 – Compania Nationala Posta Romana poate livra trimiterile postale, din anumite clase de servicii, la sediul sau domiciliul clientilor, in orice localitate (...)
Bucuresti, 11 noiembrie 2020 - Peste 600 de oficii poștale iși asteapta clientii inclusiv sambata, 14 noiembrie și duminica, 15 noiembrie, pentru ridicarea coletelor comandate. Totodata, (...)
Bucuresti, 14 iulie 2015 - Compania Nationala Posta Romana demareaza colaborarea cu eMAG
Bucuresti, 25 mai 2021 – Compania Nationala Posta Romana a incheiat un contract cu OLX Romania, cea mai mare platforma de anunturi care permite vanzarea, cumpararea sau schimbul de bun (...)
Bucuresti, 15 noiembrie 2017 - Coletele comandate pe site-ul retailerului eMAG, cu ocazia Black Friday, vor ajunge la clienti prin intermediul Postei Romane, pentru al doilea an consecutiv. 600 de ofi (...)
Bucuresti, 5 decembrie 2020 – Compania Naționala Poșta Romana, in calitate de furnizor național de servicii poștale, a realizat in parteneriat cu Autoritatea Electorala Permanenta, (...)
Compania Naționala Posta Romana S.A. este operatorul national din domeniul serviciilor postale si se afla in proprietatea statului roman, reprezentat de Ministe (...)
Prioripost este serviciul de curierat rapid (express) intern al Postei Romane pentru documente si marfa, care ofera cel mai profitabil raport calitate - pret de pe piata romaneasca. Pachetele tri (...)
BUCUREȘTI, 1 august 2022 – Începand de astazi, clienții platformei colete-online.ro vor putea accesa serviciul de curierat rapid door-to-door Prioripost al Poștei Romane, dire (...)
Bucuresti, 13 noiembrie, 2015 - Compania Nationala Posta Romana a castigat premiul pentru cel mai bun website al industriei de curierat si servicii postale din Romania. Recunoasterea a fost acordata j (...)
Introduceti in caseta de mai jos numarul de prezentare de pe factura primita la oficiul postal sau codul AWB cel transmis de expeditor. Acesta trebuie sa fie compus din 13 caractere, dintre care pri (...)
Vrei sa stii care este statusul unei trimiteri postale? Sistemul Track&Trace te ajuta sa obtii informatii de ultima ora despre trimiterile postale care pot fi urmarite prin acest sistem, fie ca (...)
Vrei sa stii care este statusul unei trimiteri postale? Sistemul Track&Trace te ajuta sa obtii informatii de ultima ora despre trimiterile postale care pot fi urmarite prin acest sistem, fie ca es (...)
Vrei sa stii care este statusul unei trimiteri postale? Sistemul Track&Trace te ajuta sa obtii informatii de ultima ora despre trimiterile postale care pot fi urmarite prin acest sistem, fie ca es (...)
Vrei sa stii care este statusul unei trimiteri postale? Sistemul Track&Trace te ajuta sa obtii informatii de ultima ora despre trimiterile postale care pot fi urmarite prin acest sistem, fie ca es (...)
Vrei sa stii care este statusul unei trimiteri postale? Sistemul Track&Trace te ajuta sa obtii informatii de ultima ora despre trimiterile postale care pot fi urmarite prin acest sistem, fie ca es (...)
1. De ce trebuie sa platesc TVA, daca am comandat un produs cu o valoare foarte mica, de 1-2 USD? R: Uniunea Europeana a implementat noi reguli de TVA pentru comerțul online, astfel ca, (...)
1. De ce trebuie sa platesc TVA, daca am comandat un produs cu o valoare foarte mica, de 1-2 USD? R: Uniunea Europeana a implementat noi reguli de TVA pentru comerțul online, astfel ca, incepand c (...)