În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
“Regret actuala dezbatere publică, cu atât mai mult cu cât domnul Lucian Şova este primul ministru al Comunicaţiilor care a făcut ceva concret pentru Poşta Română. Mai exact deblocarea procesului de recrutare pentru un nou director executiv (CEO) şi a unui nou director financiar (CFO) şi începerea testului investitorului privat şi prudent, test care a fost foarte mult întârziat de miniştrii anteriori, timp de 8, respectiv 12 luni.
Având în vedere situaţia în care se găseşte compania în acest moment, în calitate de Preşedinte al Consiliului de Administraţie, propun un dialog calm, constructiv şi fără caracter public, între ministru şi conducerea companiei, pentru a găsi soluţii.
Trebuie să luăm decizii bine gândite, în urma unor discuţii constructive, şi să nu reacţionăm prin soluţii rapide şi declaraţii publice, care să submineze periculos credibilitatea financiară a companiei faţă de diverşii săi parteneri de afaceri, precum şi moralul angajaţilor săi.
Din simţul resposabilităţii, eu şi ceilalţi membri ai Consiliului, nu avem intenţia să demisionăm şi suntem de fapt din ce în ce mai hotărâţi să muncim din greu pentru a găsi soluţii. Nu intenţionăm să abandonăm nava când aceasta se află într-o situaţie dificilă.
Mulţumită conducerii ferme a administraţiei poştale şi a directorului (CEO) de atunci, Alexandru Petrescu, precum şi a sprijinului puternic primit din partea Consiliului de Administraţie, începând din anul 2014, pentru prima dată după mulţi ani, compania a avut profit. Acesta a fost obţinut, chiar dacă Poşta Română a fost împovărată de datorii vechi, moştenite de la administraţia precedentă, de aproximativ 400 milioane lei şi în condiţiile unei lipse totale de acţiune, sau în unele cazuri de incompetenţă şi/sau piedici efective din partea miniştrilor anteriori.
Această situaţie nu poate fi din vina Consiliului de Administraţie. Este greu de înţeles de ce şi-ar dori cineva să schimbe Consiliul de Administraţie al unei companii care generează profit chiar şi în condiţiile în care are de rezolvat situaţia datoriilor vechi.
Este, desigur, prerogativa ministrului să elibereze din funcţie Consiliul şi aş fi de acord doar presupunând că noul Consiliu este cel puţin la fel de pregătit din punct de vedere comercial, cu un nivel de cunoaştere şi o experienţa reală, îndelungată ca a celui actual.
Mulţi dintre noi, membri Consiliului de Administraţie suntem profesionişti onorabili, cu ani de experienţă internaţională, cu funcţii executive de top în management şi nu putem accepta să ne fie afectată credibilitatea profesională şi de business, ca urmare a scandalurilor şi declaraţiilor din mass-media
Tot ceea ce are acum nevoie compania este un dialog calm şi constructiv între părţile interesate, bazat pe fapte şi argumente concrete, dialog pe care îl încurajez necondiţionat.”
Dante Stein
Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale Poşta Română