În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 17.07.2025 – Compania Națională ,,Poșta Română” marchează un nou pas în direcția digitalizării, lansând împreună cu Visa și CEC Bank un serviciu financiar inovator care permite depunerea de numerar direct pe cardurile bancare, indiferent de banca emitentă.
Prin intermediul acestei inițiative, persoanele fizice și juridice vor putea depune numerar în peste 1.500 de oficii poștale și prin rețeaua extinsă de peste 9.000 de terminale PDA aflate în dotarea curierilor poștali. Sumele depuse vor fi transferate rapid și în siguranță către orice card bancar, oferind acces facil și convenabil la fonduri, fără a fi necesară deplasarea la o bancă sau la un bancomat.
Acces instantaneu la bani. Oriunde te-ai afla.
Sumele depuse ajung în timp real pe card, iar serviciul este disponibil la nivel național. Această soluție este concepută atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii care au nevoie de un sistem rapid și sigur de colectare a numerarului din teritoriu.
„Poșta Română nu mai este doar o instituție tradițională, ci un partener activ al statului în procesul de digitalizare a României. Îi mulțumesc domnului Gregor Teodorescu și echipei sale din cadrul Unității de Afaceri Servicii Financiare pentru că au făcut un prim pas important către transformarea Poștei Române într-un ghișeu universal și un partener strategic al statului român. Lansarea noului serviciu prin care se poate depune numerar direct pe cardurile bancare reprezintă încă un pas înainte în misiunea noastră de a fi alături de români, oriunde s-ar afla în țară. Suntem singura instituție capabilă să ofere acest serviciu la nivel național, datorită rețelei noastre extinse și accesibile”, a declarat Valentin Ștefan, Director General al Poștei Române.
Serviciu esențial pentru zonele fără infrastructură bancară
Noul serviciu de depunere numerar direct pe cardurile bancare aduce o alternativă modernă și eficientă pentru comunitățile rurale sau pentru cei care, din diverse motive, nu pot accesa servicii bancare în mod tradițional. Poșta Română își asumă, astfel, un rol activ în promovarea incluziunii financiare și în digitalizarea serviciilor publice.
„Parteneriatul cu Poșta Română și CEC Bank reflectă angajamentul nostru constant de a aduce inovația mai aproape de oameni, prin soluții care răspund concret nevoilor cotidiene. Noua funcționalitate oferă o opțiune practică și eficientă pentru depunerea numerarului direct pe cardurile de debit, printr-o rețea națională vastă și accesibilă – atât în oficiile poștale, cât și la terminalele mobile ale curierilor. Prin această colaborare, reușim să ajungem inclusiv în comunități îndepărtate și să sprijinim persoane care, până acum, au avut acces limitat la infrastructura bancară. În același timp, inițiativa contribuie la o schimbare de comportament esențială: trecerea de la utilizarea predominantă a numerarului către metode de plată moderne, rapide și sigure – un pas important în direcția unei economii mai conectate și mai eficiente”, a adăugat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
„Parteneriatul cu Poșta Română și Visa reconfirmă angajamentul CEC Bank față de rolul său social, cu accent pe creșterea incluziunii și educației financiare. Într-un context în care accesibilitatea devine esențială pentru orice produs financiar, ne dorim ca soluțiile noastre să fie ușor de folosit și cât mai aproape de oameni. În linie cu strategia asumată, susținem digitalizarea companiilor din România și facilitarea accesului la servicii financiare moderne. CEC Bank își păstrează amprenta teritorială la nivel național, inclusiv în mediul rural, asigurându-ne că rămânem un partener de încredere pentru toți clienții iar prin această abordare, contribuim activ la modernizarea infrastructurii financiare a țării”, a declarat Bogdan Neacșu, președintele CEC Bank.
Informații de background
Despre Compania Națională ”Poșta Română”
Poșta Română este operatorul național din domeniul serviciilor poștale şi se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (93,52% din pachetul de acțiuni) și Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acțiuni).
De 163 de ani, Compania Națională “Poșta Română” se reinventează permanent, într-o Românei în care durata medie de viață a companiilor nu depășește 10 ani, conform cifrelor oficiale. Ne modernizăm, investim în digitalizare, în tehnologie și în parteneriate strategice, iar astăzi, mai mult ca niciodată, suntem puternic orientați către client. Ne-am făcut un scop în sine nu doar din a face performanță, ci și din a nu lăsa în urmă niciun român.
Informații mai multe despre serviciile și produsele Poștei Române pot fi găsite accesând site-ul www.posta-romana.ro.
Despre CEC Bank
CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească și oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM și POS, mobile banking (CEC app) și magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse și servicii bancare 100% online.
Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.
Despre Grupul CEC Bank
Grupul CEC Bank a luat ființă prin preluarea, la data de 27.07.2023, de către CEC BANK S.A., a pachetului majoritar de acțiuni (99,993%) al Fondului de Garantare a Creditului Rural – I.F.N. S.A. (FGCR), alături de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
FGCR are ca obiect principal de activitate asumarea de angajamente de garantare şi emiterea de garanţii pe seama fondurilor publice, a surselor proprii şi a oricăror alte surse pentru credite şi alte instrumente de finanţare care pot fi obţinute de persoane fizice şi juridice - producători agricoli şi procesatori de produse agro-alimentare, pentru realizarea producţiei agricole, stocarea / procesarea produselor agricole şi realizarea obiectivelor de investiţii în aceste domenii. FGCR acordă garanții pe seama surselor puse la dispoziție de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și în condițiile stabilite printr-o serie de acte normative. Detalii se regăsesc pe website-ul FGCR https://fgcr.ro/despre-noi/.