În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 23 decembrie 2024: Poșta Română este o mare familie care deservește constant comunitatea românească de 162 de ani. Cu peste 20.000 de angajați, se poate mândri cu oameni care prin dăruire și dedicare fac diferența în viața cetățenilor, iar meritele și rezultatele lor aduc recunoaștere calității și profesionalismului pe care compania îl promovează în rândul salariaților săi.
Astăzi, ne face plăcere să vă prezentăm povestea impresionantă a lui Vasile Pascu, un curier poștal care nu doar că îndeplinește sarcini zilnice, dar și schimbă vieți prin bunătatea și altruismul său.
Vasile Pascu activează la Oficiul Poștal nr. 2 din București și a ales să își dedice cariera în slujba comunității acum 18 ani. De-a lungul timpului, el nu a fost doar un simplu poștaș, ci a devenit un prieten de nădejde pentru cei cărora le trece pragul. „De fapt, noi, poștașii suntem factori de decizie. Noi decidem cum să ne îndeplinim sarcinile, cum să ne reprezentăm pe noi și Poșta, cum să îi servim pe clienții noștri”, afirmă Vasile, care crede cu tărie că o atitudine respectuoasă și o vestimentație îngrijită sunt esențiale în activitatea de poștaș.
Într-o lume tot mai grăbită, Vasile reușește să ofere clienților săi nu doar servicii poștale, ci și o vorbă bună, o glumă care să le lumineze ziua și, mai ales, o vorbă de încurajare. Obișnuiește să spună că, ”în viață, omul este un actor și în funcție de cum își joacă rolul poate fi un actor de succes, îndrăgit și respectat de toți cei din jur sau un actor necunoscut, care iese fără nimic notabil din viață”. Și Vasile este un foarte bun actor! Încântați de carisma sa, clienții îl recunosc pe stradă și se opresc să îl salute, căutând atât sfaturi, cât și ajutor în viața de zi cu zi.
Recent, Vasile a demonstrat că empatia și compasiunea sunt valori fundamentale care pot transforma o simplă interacțiune într-un act de salvare. A fost marcat de soarta unui om al străzii aflat în suferință și nu a ezitat să acționeze, chemând salvarea în momentul în care a realizat gravitatea situației. „Uneori, să acționezi este salvator. Poate că povestea nu are nicio relevanță. Acțiunea este cea care vorbește”.
De asemenea, Vasile a avut tăria sufletească de a interveni în momente dificile pentru clienți. A descoperit că un client a decedat în casă, iar după ce a alertat autoritățile, s-a implicat activ în organizarea înmormântării acestuia. „Sunt lucruri care te mișcă foarte tare. Nu poți să treci pe lângă un om ca și când nu ar fi acolo. Nu este greu să faci bine. Contează doar să vrei”, subliniază el.
Niciodată nu s-a gândit Vasile că va ajunge în „lumina reflectoarelor” prin modul său de a trata oamenii. Nu a făcut nici cel mai mic efort să facă pe plac cuiva. „Eu mi-am văzut de treaba mea și am lăsat să fiu descoperit. Când îți vezi de treaba ta și ești descoperit de alții este altă treabă. Când faci tu tot ce ține de tine să ieși în față, poți să cazi de foarte de sus, mult mai rău”, încheie Vasile Pascu, punându-și geanta grea pe umăr, și plecând spre clienții lui care îl așteaptă în pragul ușii deschise.
Vasile Pascu este doar una dintre vocile tăcute ale Poștei Române, dar povestea sa este un exemplu de umanitate care ne reamintește de puterea bunătății și a implicării în viața celor din jur. Poșta Română îi mulțumește lui Vasile și tuturor colegilor săi care, zi de zi, aleg să fie nu doar profesioniști, ci și oameni care fac diferența.
***
Compania Națională “Poșta Română” este singura companie de curierat și servicii poștale din România care ajunge în toate colțurile țării, fiind principalul furnizor de servicii poștale la nivel național, iar investițiile majore și constante realizate de companie în ultimii ani în tehnologie și digitalizare ne permit să asigurăm populației servicii de cea mai bună calitate.
Comunicare și Relații Publice