În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 19.11.2024
Referitor la informațiile recente apărute în spațiul public care au generat interpretări eronate asupra strategiei Companiei, Poșta Română face următoarele precizări:
Compania se află într-un proces amplu și continuu de transformare care urmărește adaptarea la nevoile actuale ale clienților, eficientizarea operațională și alinierea la tendințele internaționale din sectorul serviciilor poștale.
Poșta Română NU ia în considerare reducerea prezenței sale în țară, prezență pe care și-a consolidat-o în ultimii ani, când pentru prima oară, în anul 2023, a reușit să aibă cel puțin un salariat în fiecare UAT din România. Închiderea oficiilor poștale NU reprezintă o prioritate pentru Compania Națională „Poșta Română” S.A. Închiderea și deschiderea de subunități poștale este un proces continuu, început în urmă cu 34 ani. Anual, aproximativ 500 subunități poștale sunt închise, în timp ce multe altele se deschid.
Din contră, rețeaua de last-mile delivery reprezentată de poștași, curieri și agenți poștali este într-un proces de consolidare și modernizare, având în prezent un număr de peste 11.000 persoane.
În declarațiile sale, Directorul General a ținut să sublinieze faptul că unele oficii poștale sunt neprofitabile și că toate companiile de poștă din Europa au adoptat o politică de reducere a prezenței teritoriale prin oficii poștale. Poșta Română se înscrie în acest trend de modernizare a companiilor de poștă prin transformarea prezenței poștale din România dintr-o prezență mixtă de subunități proprii, închiriate sau în regim de semi-franciză, într-o prezență PUDO (pick-up drop-off points) în sistem propriu sau în regim de franciză.
Totodată, Directorul General a declarat că reducerea prezenței prin subunități poștale se face treptat, prin ieșirea naturală a salariaților din sistem, și nu într-un mod abrupt, așa cum s-a întâmplat în Ungaria în anul 2023 și 2024, când au fost închise peste 300 oficii, respectiv 100 oficii poștale.
Neprofitabilitatea subunităților poștale este o temă serioasă care necesită o dezbatere profundă. Pentru aproape 1.000 ghișee poștale rurale, venitul mediu lunar este de aproximativ 1.700 lei, la o cheltuială de aproximativ 8.000 lei / lună. În același timp, subunitățile urbane profitabile vor beneficia de modernizare și adaptare la cerințele clienților noștri.
Unul dintre obiectivele principale ale conducerii Companiei Naționale “Poșta Română” este acela de a asigura un management performant și de a crește constant veniturile companiei prin decizii economice potrivite, care să nu afecteze în mod negativ beneficiarii direcți, ci, dimpotrivă, să genereze resurse suplimentare care să fie reinvestite în modernizarea, transformarea și adaptarea companiei la una a viitorului, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani.
Despre Poșta Română
Poșta Română este o companie cu o istorie de peste 162 de ani, angajată să ofere servicii moderne, eficiente și accesibile, adaptate nevoilor tuturor categoriilor de clienți. Rămânem dedicați misiunii noastre de a oferi servicii de calitate tuturor românilor.
Comunicare și Relații Publice