În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 19 septembrie 2024: Potopul abătut asupra județelor din estul României a adus suferință pentru mii de oameni din Galați și Vaslui. Cum era de așteptat, dată fiind capilaritatea rețelei sale, Poșta Română a avut și ea de suferit de pe urma revărsării apelor. Poștașii din comunele acoperite de ape, Cudalbi, Corod, Pechea, Slobozia, Valea Mărului, Suhurlui (județul Galați), dar și Grivița și Gara Docăneasa (județul Vaslui), nu doar că și-au văzut activitatea afectată, dar s-au trezit, la rândul lor, cu casele și gospodăriile afectate.
Mulți dintre salariații poștali, asemenea consătenilor lor, au rămas doar cu viața însăși. Nu mai au casă, nu mai au pat, nu mai au animale, nu mai au haine. Copiii lor nu mai au de unde pleca la școală, nu mai au cu ce și pe ce scrie la școală, nu mai au drum spre școală. Ce au muncit, ce au adunat în toată viața lor de până acum, s-a dus cu apa, a fost îngropat în mâl, a dispărut.
Deși grav afectați de inundațiile din 13-14 septembrie, poștașii din estul țării continuă să-și facă datoria față de comunitățile de care aparțin.
Grigore Boboc, poștașul din Gara Docăneasa, un sat din comuna Vinderei, județul Vaslui, de exemplu, cu gospodăria sub ape, a avut o singură grijă: să salveze geanta cu banii de pensii.
De altfel, în ziua următoare dezastrului, Grigore a mers să distribuie celor în nevoie banii de pensii. ”Am cupoanele cam ude, dar mă duc așa, că oamenii sunt necăjiți de ceea ce s-a întâmplat. Măcar pensia să le-o dau, măcar atât să aibă”, spunea poștașul Boboc, în timp ce soția sa plângea în hohote, când se uita la propria casă distrusă de viitură.
Nici în Grivița situația nu este mai bună. ”Am reușit să salvez câteva animale din ogradă. Din casă am reușit să salvez geanta Poștei, pe care mi-o pregătisem și o agățasem într-un cui. Am mai salvat o păturică a fetei, niște acte ale băiatului, cam atât. M-a bușit plânsul, tot ce am făcut este distrus. Tot ce am muncit. Acum stăm la niște rude, dar aici nu avem căldură. O să vedem ce o să facem. Eu vreau să fiu tare, să le dau curaj alor mei, sper să mă ajute Dumnezeu”, spune poștărița din Grivița, Viorica Novac
Asemenea lor sunt și colegii din Cudalbi, Pechea și restul localităților afectate de dezastru. Necăjiți, amărâți, dar gata să vină în sprijinul oamenilor pe care-i deservesc de zeci de ani și care văd în ei unul dintre pilonii comunității.
Fundația Poșta Română a decis să vină în ajutorul celor nouă poștași din județele Galați și Vaslui afectați de inundații, cu sume importante de bani, dar și cu donații în obiecte – de la lenjerie, pături, apă, până la electrocasnice. De asemenea, reprezentații Fundației au făcut apel la mobilizarea întregii rețele poștale pentru a veni în sprijinul colegilor cu o mână de ajutor în decolmatarea, curățarea și igienizarea efectivă a locuințelor și gospodăriilor poștașilor din zonele afectate de revărsarea apelor, în unele cazuri, acestea fiind chiar sediul Poștei din localitate.
Fundația Poșta Română s-a născut din dorința Companiei Naționale ”Poșta Română” de dezvoltare a proiectelor de responsabilitate socială și implicare mai mare în viața comunității în care activează de 162 de ani și reprezintă angajamentul de a nu lăsa pe nimeni în urmă.
Comunicare și Relații Publice