Comunicate de presa > Păstrătorii tradițiilor din Poșta Română

București, 26 iunie 2024: În fiecare an, de Ziua Universală a Iei, poștașii români sărbătoresc cu bucurie și mândrie portul popular românesc, oferind colegilor și clienților momente unice de frumusețe, tradiție și continuitate.

Anul acesta, Ziua Universală a Iei, 24 iunie, s-a întâmplat să fie în a doua zi de Rusalii, zi liberă pentru poștași, stabilită prin Codul Muncii și Contractul Colectiv de Muncă.

Însă, acest lucru, nu a fost o piedică pentru oamenii Poștei Române, pentru că din 1862, poștașii sunt prezenți în viața românilor, purtându-și devotamentul și iubirea pentru tot ce înseamnă ”românesc”, indiferent de vreme și vremuri, servind societatea și pe timp de război și pe timp de pace, fiind, pentru clienții noștri, nu numai mesager al veștilor de orice fel, ci și prieten, și confident, și ajutor în gospodărie și sfătuitor în momente de cumpănă.

”După un binemeritat weekend prelungit, în care am fost toți alături de familiile noastre sărbătorind Rusaliile, ne-am întors la cealaltă mare familie din care facem parte și am îmbrăcat din nou ia, simbolul portului nostru popular pentru a păstra tradiția și a onora împreună sărbătoarea, așteptata cu nerăbdare an de an în cadrul Companiei Naționale ”Poșta Română.

Sânzienele sunt, în mitologia românească, zâne bune din clasa ielelor, dar care atunci când nu le este respectată sărbătoarea devin surate cu Rusaliile care sunt zâne rele. Așa că nu am vrut să le supărăm și, ca în fiecare an, am ales să le respectăm dress codul”, a mărturisit colega noastră, Monica Ceapă, director Oficiul Județean de Poștă și Curierat Vâlcea.

Prin portul iei, poștașii au îndulcit și supărarea ielelor, creată de renumitul brand de lux, Louis Vuitton care s-a inspirat, pentru una dintre colecțiile sale, din portul popular românesc din Mărginimea Sibiului, fără să dea credit sursei folosite, provocând revolta comunității ”La Blouse Roumaine”, care a inițiat campania ”Give Credit”.

De altfel, ministrul Culturii, doamna Raluca Turcan, s-a implicat în promovarea bluzei tradiționale, anunțând că ”Ministerul Culturii a deschis un dialog cu reprezentanții grupului Louis Vuitton Moët Hennessy care vizează o serie de evenimente și expoziții în care ia și artizanii/meșteșugarii din România să fie puși în valoare la nivel mondial”.

 

Comunicare și Relații Publice

 

 

Essential SSL