În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
În spațiul public au fost făcute o serie de afirmații mincinoase, denigratoare și calomnioase la adresa Companiei Naționale ,,Poșta Română” și managementului acesteia. Acestea au fost transmise de unii lideri sindicali iresponsabili, fiind bazate pe informații false, cu scopul de a genera un sentiment de panică în rândul salariaților Companiei și publicului larg.
Cu privire la aceste intoxicări, Compania Națională “Poșta Română” face următoarele precizări:
Toate drepturile salariale și de altă natură sunt protejate, acestea fiind achitate la timp. Managementul Companiei are în plan un amplu program de creșteri și reașezare a grilei salariale pe baze solide.
Compania Națională „Poșta Română” asigură distribuirea conform tuturor prevederilor legale a drepturilor sociale pentru toată populația României, iar o întârziere a acestora este exclusă, indiferent de interesele personale ale unor membri ai organizațiilor sindicale.
Toate proiectele de investiții derulate de către Poșta Română sunt în grafic, Planul de Management fiind respectat în integralitate.
La acest moment, nu există în Poșta Română salariați care să încaseze venituri la nivelul salariului minim pe economie. În anul 2021 în Poșta Română, venitul mediu era de 3350 lei brut, iar în luna ianuarie 2024 venitul mediu brut este de aprox. 5000 lei brut.
Asigurăm toți clienții, partenerii comerciali și instituțiile bancare partenere de stabilitatea și soliditatea politicilor de management aflate în curs și de asemenea, pe partenerii de dialog social de respectarea prevederilor Art. 99 din Legea Dialogului Social respectiv: ,,(2) Este interzisă orice intervenție a autorităților publice, sub orice formă și modalitate, în negocierea, încheierea, executarea, modificarea și încetarea contractelor colective de muncă”.
În particular, referitor la afirmațiile false prezentate în conferință de presă de către BNS, transmitem următoarele corecții către opinia publică interesată:
Bugetul Companiei a susținut în fiecare an cu aproximativ 2 milioane de lei salariile liderilor de sindicat „scoși din producție”, care nu se prezintă la locul de muncă, ci desfășoară doar activități sindicale.
Pretinsul Regulament de Salarizare la care au făcut referire unii lideri sindicali neinformați nu este în vigoare la acest moment, aflându-se în lucru alături de o schemă de salarizare modernă pentru toți angajații ce conține un sistem de comision la nivelul mediei din industria serviciilor poștale. Viitorul sistem deschide posibilitatea de câștiguri până la 1200 de lei net, în plus față de salariul actual, pentru toți salariații implicați în coletărie și servicii financiare, atât factori poștali, cât și oficianți și diriginți.
În ceea ce privește capitalizarea din anul 2018, informăm că nu există nici un risc pentru ca aceasta să fie declarată ajutor de stat.
În prezent, Poșta Română trece prin cel mai mare proces de digitalizare din ultimii 30 de ani, după o perioadă de reformă si restructurare ce a fost finalizată după o întârziere cauzată de organizații sindicale, restructurare ce nu a afectat personalul operațional în ciuda susținerilor anumitor persoane rău intenționate.
Costurile cu aparițiile din media pentru anul trecut au fost în procent de 0,02 % din Cheltuielile Companiei.
Proiectul Auchan, alături de alte proiecte derulate în parteneriat cu persoane juridice private, au rezultat în înființarea Unității de Afaceri Imobiliare, care în prezent asigură un flux suplimentar de venituri pentru Companie și performează în majoritatea județelor țării.
Investițiile în domeniul logistic, respectiv cutii poștale digitale, HUB-uri, infrastructură last-mile și altele, sunt în grafic. În prezent, o echipă formată de experți în domeniu realizează documentația necesară, jaloanele din cadrul Planului de Management fiind respectate.
Cu privire la activitatea Companiei Naționale ,,Poșta Română” la Chișinău a fost operaționalizat serviciul suport clienți pentru toată regiunea România și Republica Moldova, acesta putând fi apelat la Nr. de telefon 0219393 și oferind servicii de calitate.
În privința serviciului universal, Poșta Română asigură o calitate superioară a acestuia pe întreg teritoriul național și reamintește că parametrii comerciali actuali ai Convenției cu ANCOM au fost stabiliți de persoane aflate în conducerea Companiei la acel moment care, în prezent, ocupă tocmai funcții de lideri sindicali.
Poșta Română Broker de Asigurări este o persoană juridică lipsită de activitate și de substanță economică ce a fost înființată în trecut si preluată de actuala conducere în lipsă de activitate. Declararea procedurii de insolvență stabilită recent este o formalitate, salariații Companiei nefiind afectați de această decizie.
Referitor la declarația ,,Poșta Română nu are interes să semneze contractul colectiv de muncă”, menționăm că deși acesta nu este necesar, toate drepturile și beneficiile salariaților fiind deja protejate prin documente normative interne, este evident faptul ca un contract colectiv de muncă este util Companiei.
În vederea semnării acestui contract colectiv de muncă, Poșta Română a îndemnat constant la o negociere colectivă loială și la renunțarea din partea SLPR la revendicări nerealiste ce ar prejudicia grav Compania.
Investițiile derulate și realizate sunt redate în graficul din anexa 1. Acestea și alte măsuri manageriale în curs au condus la o creștere istorică a cifrei de afaceri conform Anexei 2.
Compania Națională „Poșta Română” operează în condiții de transparență totală și colaborare loială cu toate instituțiile statului și nu tolerează manipularea și încercări de destabilizare a salariaților sau utilizarea resurselor Companiei pentru satisfacerea intereselor personale ale unor lideri sindicali extrași din producție pe perioade lungi și foarte lungi.
Comunicare și Relații Publice
ANEXA 1 - INVESTIȚII
ANEXA 2 - VENITURI