În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 11 ianuarie 2023 - Compania Națională Poșta Română a început procesul de modernizare, care are ca scop final creșterea calității serviciilor către clienți, prin debirocratizare, automatizare și retehnologizare.
În urmă cu câteva zile, a fost demarat procesul de modificare a organigramei de personal; cea nouă se află, în acest moment, în plină implementare.
Concret, se vor transforma unele departamente vechi din administrația centrală în unități de afaceri independente, se vor reașeza procesele decizionale și se va numi o nouă echipă managerială. Această reorganizare este un proces de durată și va fi implementată prin decizii de management succesive, care la final vor avea ca efect schimbarea fundamentală a modului de funcționare a Administrației Centrale.
Dintr-o structură de control, administrația va deveni o structură de susținere a rețelei, inclusiv prin reducerea numărului de posturi din aparatul central administrativ.
Unitățile de afaceri au, începând de astăzi, misiunea să atragă business și vor opera independent față de administrația centrală.
“În primul rând țintim să eliminăm birocrația. Cu acest pas făcut, putem implementa mult mai ușor proiectele noastre de business. Pentru că dorim să schimbăm total paradigma: dintr-o companie centrată pe instituția hârtiei, vrem să devenim o companie agilă, care să răspundă nevoilor pieței. Și, pe de altă parte, să ne putem îndeplini mult mai bine și misiunea socială. Am început, așadar, restructurarea, prin a schimba vechii directori, cărora le mulțumim pentru munca de zeci de ani din Poștă. Avem, în acest moment, o echipă nouă de manageri, oameni cu viziune proaspătă și consistentă, oameni cu idei noi, orientați spre piața globală. Am păstrat în această echipă, însă, și manageri cu foarte multă experiență în Poștă”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
Iată care este noua echipă managerială a Companiei Naționale „Poșta Română”:
Are 34 de ani de Poștă. A fost director al Sucursalei Regionale Ploiești și al Oficiului Județean de Poștă Neamț, șef serviciu regional, inspector exploatare. A creat colective de la zero, a contribuit la optimizarea costurilor, la eficientizarea rețelei poștale prin înființări / desființări subunități și a coordonat managementul activității poștale din Neamț.
S-a alăturat echipei Poștei Române de puțin timp. Este cercetător științific la Institutul de Economie Mondială al Academiei Române și a fost cadru universitar la Universitatea Româno-Americană. A mai fost consilier al Ministrului Investițiilor și Fondurilor Europene și al premierului României.
Face parte din echipa Poștei Române de trei ani și este director al Sucursalei Fabrica de Timbre, unde a crescut veniturile și a implementat tehnologie de ultimă generație. A dezvoltat mai multe proiecte de succes, printre care linia tehnologică de insert pentru trimiteri masive de documente, precum și echipamente pentru confecționarea cutiilor de carton. Are o experiență de 14 ani în industria bunurilor de larg consum.
Din 2020 conduce sucursala Regională a Poștei Române din Cluj - Napoca. Are experiență de 22 de ani în managementul companiilor mici și mijlocii, timp în care a fost director economic și financiar la fabrici precum: Combinatul de Celuloză și Hârtie Someș SA, Clujana SA, Unimet Cuc SA. De 16 ani oferă consultanță financiară pentru companii.
A director general adjunct în cadrul Poștei Române în 2009, apoi director al sucursalelor cu cel mai mare impact financiar și operațional. A studiat științe administrative, securitate comunitară și este absolvent al cursurilor postuniversitare organizate de Colegiul Național de Apărare și Institutul Diplomatic Român.
A intrat în echipa Poștei acum 13 ani și fost director executiv, adjunct și regional. Timp de 4 ani a activat ca secretar de stat în Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației.
De profesie avocat, a lucrat la propriul său birou de avocatură, iar în Poșta Română s-a angajat în 2020 pe postul de consilier juridic în cadrul Sucursalei Fabrica de Timbre.
A ocupat funcția de director al Sucursalei Servicii Expres a Poștei Române. Are o experiență de 12 ani în Companie, timp în care a manageriat proiecte importante: a redefinit strategia comercială de consignație din subunitățile poștale, a dezvoltat proiectul Colete-online.ro, a creat serviciul e-mandat cu plata online și a extins parteneriatul cu eMag în peste 500 de oficii poștale.
Doctor în economie, lucrează în Poșta Română de 13 ani. Din 2020 este director al Sucursalei Regionale de Poștă Iași, unde a dezvoltat condiții de lucru mai bune pentru angajați.
De profesie este analist tehnic și a lucrat în domeniul pieței de capital în companii din UK și Australia. În 2009 a ocupat funcția de Director coordonator adjunct la Direcția Regională de Poștă București. A mai fost consilier în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (unde s-a ocupat de activitatea Poștei), precum și administrator provizoriu în Consiliul de Administrație al Companiei.
A lucrat în companii multinaționale, unde a dezvoltat proiecte în managementul schimbării, alături de echipe internaționale. A făcut parte din diverse proiecte de transformare digitală a proceselor de resurse umane, IT și financiar, pentru clienți din industriile farma, automotive și altele. De câteva luni, coordonează departamentul IT din Poșta Română.
Fost jurnalist, a intrat în echipa Poștei Române acum 20 de ani, ca purtător de cuvânt. A fost director la Fabrica de Timbre, manager de vânzări și de producție.
Modernizarea Poștei Române este o decizie asumată atât prin programul de Guvernare 2021-2024, cât și prin Memorandumul privind strategia de dezvoltare și diversificare economică a Companiei prin DART, aprobat de Guvernul României.
Compartiment Comunicare