În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Referitor la materialul “Tupeistul din fruntea Poștei Române amenință presa după ce DNA i-a solicitat documente”, apărut în publicația “Curentul”, la 24.08.2022, Poșta Română face următoarele precizări:
Autoarea articolului, Dorina Lascăr, afirmă că Poșta Română a transmis presei o precizare în încercarea de a “bagateliza” informația că DNA derulează o anchetă penală la sediul companiei.
Subliniem că Poșta Română a transmis presei o precizare pentru a atrage atenția asupra exagerării informațiilor și a titlurilor de genul „Descinderi de amploare la Poșta Română”, “Procurorii DNA au intrat în Poșta Română” total eronate, apărute în media. Dacă ar fi citit integral precizarea transmisă de Poșta Română, autoarea ar fi înțeles că se făcea referire la titlurile apărute din dorința de senzațional, în unele publicații, fără a avea vreo legătură cu realitatea. Am subliniat ideea că Poșta Română nu a fost, în aceste zile, subiectul unor descinderi efectuate de procurorii DNA, în niciunul dintre sediile acesteia, fie că vorbim despre sediul central al companiei, fie de vreunul dintre sediile sale teritoriale din rețeaua operațională sau administrativă. A fost doar o adresă prin care s-au solicitat documente de către DNA. Nu a existat nicio descindere, nicio acuzație, așa cum s-a vehiculat în unele publicații.
Referitor la afirmația că “Valentin Ștefan a emanat un nou comunicat”, vă informăm că Directorul General al companiei nu „emană” comunicate de presă. Este vorba despre o precizare, nu de un comunicat de presă, făcută de reprezentanții Compartimentului Comunicare, așa cum este și menționat la finalul documentului.
Ca orice companie de dimensiunea Poștei Române, comunicarea cu mass-media se face prin intermediul reprezentanților desemnați din cadrul Compartimentului Comunicare. Una din atribuțiile acestora este de a monitoriza articolele din mass-media care vizează activitatea Poştei Române şi, acolo unde se identifică materiale tendențioase, care nu reflectă realitatea, de a interveni prompt prin redactarea de drepturi la replică şi precizări către publicaţiile care denigrează imaginea companiei.
În ceea ce privește TUPEUL cu care s-a precizat “că documentele solicitate vizează activitatea companiei și nu a directorului general al Poștei Române”, este vorba despre pura realitate.
Documentele solicitate vizează, în această fază, doar activitatea companiei. Nicăieri în adresa remisă de DNA nu se precizează că directorul Valentin Ștefan ar fi vizat/cercetat/anchetat. Așa cum menționează chiar autoarea, în cadrul articolului, cercetările sunt in rem, adică se referă doar la fapte, și nu la persoane. Astfel, Dorina Lascăr face o confuzie între termenul TUPEU și afirmația evidentă că “documentele solicitate vizează activitatea companiei”.
Referitor la „emfaza” cu care “directorul general ar fi anunțat că „Poşta Română îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă orice publicaţie, instituţie sau persoană care face acuzaţii nefondate la adresa companiei, aducându-i astfel prejudicii de imagine și prejudicii comerciale”, din nou se face confuzie între un document semnat „Director General” și unul semnat „Compartiment Comunicare”. Informații de genul “Descinderi de amploare la Poșta Română”, “Procurorii DNA au intrat în Poșta Română” sunt neconforme cu realitatea și aduc prejudicii de imagine companiei. Astfel, ne rezervăm dreptul de a acţiona în instanţă orice publicaţie, instituţie sau persoană care face acuzaţii nefondate la adresa companiei, aducându-i astfel prejudicii de imagine.
În altă ordine de idei, nu este clar la ce acuzații vă referiți când spuneți că “Acuzațiile nu sunt făcute de jurnaliști.” Care acuzații? Subliniem că este vorba despre o adresă din partea DNA de prezentare a unor documente, așa cum tot dumneavoastră precizați, câteva rânduri mai jos.
În ceea ce privește observația dvs. că “dacă cineva citează acuzații cuprinse într-un raport oficial redactat de către un funcţionar al statului în exercitarea atribuţiilor sale de control”, nu are obligația de a mai verifica nimic” nu se înțelege ce acuzații ați “citat” dumneavoastră și de unde ați “citat”.
Precizarea că “Poşta Română îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă orice publicaţie, instituţie sau persoană care face acuzaţii nefondate la adresa companiei, aducându-i astfel prejudicii de imagine și prejudicii comerciale” nu este “o amenințare cu procese pentru a opri jurnaliștii să scrie”, așa cum insinuează Dorina Lascăr, ci un îndemn la jurnaliștilor de a reda informații corecte populației și de a le verifica, înainte de publicare, cu reprezentanții Compartimentului Comunicare.
Precizăm, încă o dată, că Poşta Română, prin reprezentanţii desemnaţi, stă la dispoziţia presei pentru orice solicitare care vizează interesul public şi îndeamnă jurnaliştii să dea dovadă de responsabilitate şi obiectivitate atunci când relatează despre operatorul naţional de servicii poştale.
Ca urmare a situaţiei create, solicităm publicației dumneavoastră de a face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.