În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 18 aprilie 2022 – Poșta Română este, începând de astăzi, noul loc de muncă pentru o ucraineancă din Kiev, refugiată de război în România încă de la începutul conflictului militar din țara ei. Cu o bogată experiență profesională acumulată în sectorul corporate din Ucraina, ca director comercial, noua angajată a companiei își va reorienta activitatea profesională, urmând să lucreze în domeniul serviciilor poștale internaționale.
De astăzi, Poșta Română are, în rândurile angajaților ei din cadrul administrației centrale, un nou angajat, dispunând oficial, în premieră, de serviciile unui salariat cu cetățenie ucraineană. Anastasia Kulakova (foto atașat) este originară din Kiev, capitala țării vecine, iar, până ca țara ei să fie atacată de către armata Federației Ruse, ocupa funcția de director comercial în cadrul Loteriei Naționale Ucrainiene. Mamă a doi copii, un băiat de 11 ani și o fată de 6 ani, aceasta a ales să se refugieze din calea războiului în București, unde locuiește în apartamentul unor români plecați la muncă în străinătate.
Pe lângă germană și engleză, limbi studiate în cadrul Facultății de Afaceri Internaționale, noul angajat al Poștei Române are marele avantaj că știe, aproape de perfecțiune, să vorbească și limba română, aspect care a contat în tot procesul de adaptare în România, inclusiv în privința hotărârii de a încerca să acceseze un nou loc de muncă, pe piața de profil.
“Suntem convinși că experiența profesională de înalt nivel a Anastasiei va conta mult în adaptarea la noile condiții de muncă, astfel încât eforturile de acomodare să fie depășite cu ușurință. Capacitatea de a comunica în mai multe limbi de circulație internațională va conta foarte mult și va aduce un plus de valoare muncii sale în Poșta Română. Colegii de birou vor fi un sprijin real în procesul Anastasiei de acomodare la viața din România. Pe lângă multe lucruri pe care le va avea de învățat, noua noastră colegă va simți, cu siguranță, că familia poștașilor este una primitoare și foarte unită, indiferent de greutățile care ies în cale”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Poștei Române.
“Deși sunt născută în Kiev, am avut ocazia fericită să învăț limba română în timpul vacanțelor de vară, la bunicii din Republica Moldova. Cunoașterea limbii române a fost un criteriu esențial pentru mine în decizia de a rămâne în România și a încerca să îmi continui aici viața, împreună cu copiii mei, care sunt deja la școală. Nu am vrut să ajung în Mare Britanie sau Gemania, țări ale căror limbi le vorbesc, pentru că doresc să fiu cât mai aproape de țara mea, la distanță mică. În Kiev mi-au rămas atât părinții, cât și soțul. Le sunt extrem de recunoscătoare tuturor românilor pentru tot sprijinul primit aici. Deși durerea despărțirii de locurile și mediul din țara noastră este mare, vom încerca să facem totul pentru ca viața noastră să meargă înainte, iar adaptarea de aici să fie cât mai ușoară. Deja copiii au început să învețe câte ceva din limba română, colegii de la școală fiind de mult ajutor în acest sens, iar eu mă descurc cu traseele transportului în comun”, s-a destăinuit Anastasia Kuakova, la sfârșitul primei zile de muncă la Poșta Română.
Compartiment Comunicare