În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucureşti, 25 februarie 2021 – Compania Naţională Poşta Română demarează cel mai vast proces investiţional din ultimele patru decenii, pentru modernizare şi digitalizare. Programele de investiţii au fost prezentate într-o conferinţă de presă, care a avut loc astăzi, la sediul companiei, şi la care au participat Horia Grigorescu – Directorul General al Companiei Naţionale Poşta Română şi Ciprian Teleman - Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.
Începând cu anul 2020, compania a intrat într-un major proces de modernizare şi a demarat ample investiţii pentru dezvoltarea şi optimizarea serviciilor poştale oferite, o mare parte dintre acestea beneficiind de finanţare printr-un credit de 200 milioane lei, de la EximBank, dar şi prin bugetare proprie sau accesare de fonduri ne/rambursabile.
Directorul Poştei Române, Horia Grigorescu, a vorbit, astăzi, despre programele investiţionale prioritare ale companiei în perioada 2020-2025, dar şi despre implicarea Poştei Române în procesul de digitalizare a societăţii româneşti, care, împreună cu alte măsuri logistice şi operaţionale vor duce la creşterea cotei de piaţă a companiei.
Astfel, până la finalul acestui an, Poşta Română va achiziţiona o linie de sortare automatizată la Centrul de Tranzit Cluj, care va genera o creştere a eficienţei pe lanţul de distribuţie şi livrare. Prin astfel de investiţii în automatizări se va realiza creşterea capacităţii de procesare a volumelor poştale, reducerea gradului de eroare umană, dar şi reducerea timpilor de livrare. Investiţia se ridică la 14,8 milioane lei.
Totodată, pentru automatizarea proceselor logistice se va înfiinţa Centrul de Tranzit Bucureşti Nord-Otopeni, o investiţie de 93,5 milioane lei, care va duce la creşterea operabilităţii, sporirea eficienţei în viteza de prelucrare a volumului de trimiteri în Capitală, reducerea timpilor de livrare şi creşterea cifrei de afaceri a companiei.
Unul dintre principalele obiective în procesul de modernizare al Poştei Române este însă digitalizarea, un demers imperativ pentru continuarea activităţii companiei şi pentru a ramâne competitivă cu operatori similari din piaţă.
Astfel, până în 2023, Poşta Română va implementa un sistem informatic integrat şi centralizat, bazat pe tehnologii şi arhitecturi moderne care îndeplinesc cerinţele de performanţă, utilizare eficientă a resurselor de calcul şi securitate a datelor, cu menţinerea funcţionalităţii serviciilor existente. Totodată, se va implementa un nou sistem informatic de gestiune care va înlocui modulele din aplicaţiile utilizate în prezent de Poşta Română pentru domeniile economic, comercial, resurse umane, imobiliar, parc auto şi operaţional. De asemenea, urmează achiziţii specifice componentelor hardware şi software, bugetul total pentru aceste proiecte fiind de 128,3 milioane lei.
„În ultimul an, am iniţiat procese de transformare şi reformă necesare companiei pentru a răspunde clienţilor noştri, în concordanţă cu actualele cerinţe de piaţă, digitalizare, automatizare, robotizare, respectiv performanţă, calitate şi eficienţă. Trecerea la noua eră informaţională, transformarea digitală prin comunicarea electronică, comerţul online, reprezintă oportunităţi în întărirea rolului şi locului Poştei Române în societatea românească”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
De asemenea, în prezenţa ministrului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Horia Grigorescu a vorbit şi despre implicarea Poştei Române în procesul de digitalizare a societăţii româneşti. Compania se află în discuţii cu reprezentanţii Grupului Băncii Mondiale şi cei ai Ministerului Finanţelor Publice, pentru a beneficia de asistenţă tehnică în vederea pregătirii pentru rolul de vehicul de implementare al unui program naţional de creştere a gradului de incluziune financiară a populaţiei României, în special din zonele rural şi mic-urban fără acces la minime servicii financiare.
Politica Poştei Române de incluziune financiară şi digitală a populaţiei României din zona rurală şi mic-urbană vizează creşterea gradului de acces la serviciile financiare, digitale şi conexe. Datorită reţelei sale şi a acoperirii teritoriale, Poşta Română poate fi un vehicul optim de implementare a unui astfel de program, având în vedere disparităţile dintre mediile urban şi rural, întrucât 75% din populaţia mediului rural şi 40% din populaţia adultă a ţării (conform unui raport realizat de Grupul Băncii Mondiale) este lipsită de acces la minimele servicii financiare, având drept consecinţă şi un grad foarte scăzut de alfabetizare financiară şi digitală. Un pas vital va fi autorizarea Poştei Române ca instituţie de plată pentru crearea birourilor financiare şi punerea la dispoziţia cetăţenilor a conturilor poştale, pentru a beneficia de o gamă largă de servicii financiare, integrate într-o singură soluţie software. Ulterior, va fi facută trecerea de la conturi poştale, la conturi bancare.
„Reformele acestea au început în Poşta Română cu o echipă de management foarte competentă şi care, în câţiva ani, va face ca acest brand să strălucească, axându-se pe cea mai importantă resursă pe care o are orice companie, şi anume oamenii, punându-i în valoare pentru că ei vor pune brandul şi instituţia în valoare. Eu am mare încredere şi Poşta Română va beneficia de tot sprijinul meu în calitate de ministru al Cercetării, Inovării şi Digitalizării”, a subliniat Ciprian Teleman, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.
În aceeaşi linie cu programele menţionate anterior, Poşta Română are în vedere şi dezvoltarea unor politici noi cu implementare în perioada 2021-2024:
Politica de digitalizare a societăţii rurale şi mic-urbane din România – în complementaritate cu politica de incluziune financiară a companiei - Prin cele 5.600 de oficii, 11.000 de factori poştali, 5,6 milioane de gospodării vizitate, Poşta Română îşi propune să participe activ la procesul de digitalizare a societăţii româneşti şi să ofere acces la servicii esenţiale de e-commerce, bunuri de larg consum, financiare, comunicare etc., în cadrul unei reforme profunde de alfabetizare digitală a cetăţenilor.
Politica de decarbonizare prin Programul Poşta Verde - În conformitate cu Strategia Green Deal a Uniunii Europene pentru elaborarea unui Plan de decarbonizare a Poştei Române, se are în vedere schimbarea flotei auto a companiei cu flotă electrică şi înfiinţarea unei reţele naţionale de staţii publice de reîncărcare pentru autovehicule electrice/hibrid.
Politica de mobilitate urbană pentru optimizarea sistemului logistic de sortare şi distribuţie a mărfurilor – În vederea furnizării unor servicii de curierat moderne şi automatizate care să asigure livrarea la domiciliul/sediul clientului. În prezent, peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române, reţeaua poştală a acesteia acoperind peste 8,8 milioane de adrese de livrare la nivel naţional. Satisfacerea nevoilor populaţiei de livrare la domiciliu a comenzilor, în perioadă de criză, prin intermediul unui serviciu de curierat complet automatizat al Poştei Române a reprezentat şi reprezintă, în continuare, una dintre principalele preocupări ale companiei.
Politica în domeniul cercetării-inovării - Având un rol important de instituţie strategică şi ţinând cont de peisajul competitiv al sectorului poştal naţional şi internaţional, este nevoie de realizarea investiţiilor necesare pentru inovare, cercetare, dezvoltare tehnologică şi logistică. Acestea se vor realiza prin procesul de automatizare care are în vedere doi piloni de bază - robotică – RPA Automation (scanare coduri de bare – procese de sortare) şi Inteligenţă Artificială (IA) – programe de machine learning – optimizarea traseelor făcute de maşini, trasee de transport pentru curier, algoritmi de machine learning, aplicaţii pentru optimizarea traseelor de curierat. Această politică are în vedere şi lansarea unui proiect pilot prin utilizarea unei tehnologii inovatoare de producţie hidrogen pentru flota proprie camioane/autoutilitare.
Prin toate aceste demersuri investiţionale, compania se va alinia standardelor internaţionale în domeniul serviciilor poştale. Poşta Română urmăreşte, în permanenţă, să se reinventeze şi să îşi îmbunătăţească eficienţa în vederea creşterii performanţelor financiare, a calităţii serviciilor şi a optimizării costurilor, pentru a rămâne un jucător în piaţa de profil.
Întreaga conferinţă susţinută astăzi, la sediul Companiei Naţionale Poşta Română poate fi vizionată accesând link-ul https://fb.watch/3To3g5ToXJ/.
Compartiment Comunicare