Comunicate de presa > Poşta Română a lansat programul “Poşta Verde”

 

BUCUREŞTI, 14 decembrie 2020 – Compania Naţională Poşta Română este printre primele companii de stat care începe implementarea Pactului Verde European, prin achiziţia a 15 autoutilitare electrice destinate poştei de curierat rapid Prioripost, contribuind în acest fel la reducerea emisiilor de carbon din Capitală şi la diminuarea impactului asupra mediului.

În strategia Comisiei Europene referitoare la Pactul Verde European (Green Deal) se pune accent pe utilizarea eficientă a resurselor şi trecerea către o economie circulară, mai curată. Având în vedere că activitatea de curierat este a treia sursă de poluare în Bucureşti, Poşta Română a decis achiziţionarea unui lot de autoutilitare electrice, fiind printre primele companii de stat care investeşte în transportul ecologic.

Cele 15 autoutilitare electrice au fost achiziționate de la SC Renault Commercial Roumanie SRL, companie care a câştigat licitaţia iniţiată de Poşta Română. Vehiculele, modelul Renault Kangoo ZE, în versiunea cu 2 locuri și echipare Confort ZE 33, vor fi utilizate de către Sucursala Servicii Express, în Bucureşti, şi vor înlocui, parţial, maşinile cu o vechime mai mare de 10 ani, cu un grad de uzură avansată. Odată cu autovehiculele, s-au achiziţionat şi 8 staţii de reîncărcare a câte două prize de câte 22 kw, ce au fost montate la sediul companiei, situat pe Calea Giuleşti nr. 6-8, în Bucureşti.

Valoarea totală a contractului este de 2,27 milioane lei şi reprezintă atât contravaloarea autoutilitarelor şi a staţiilor de încărcare necesare, cât şi a serviciilor de asigurare CASCO şi RCA aferente acestora, pentru o perioadă de un an de zile.

Achiziţia s-a efectuat prin „Programul naţional privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024”. Astfel, prin casarea a 15 autovehicule cu vechime mai mare de 10 ani, compania a obţinut 772.500 lei (valoarea totală a tichetelor Rabla Clasic şi Rabla Plus), sumă utilizată pentru plata parţială a autovehiculelor.

Compania Naţională Poşta Română face demersuri pentru a extinde programul „Poşta Verde”, fiind în contact direct cu Ministerul Fondurilor Europene şi DG Reform (Direcţia Generală Sprijin pentru Reforme Structurale) pentru finanţarea asistenţei tehnice.

De asemenea, conducerea companiei analizează posibilitatea ca staţiile de încărcare să poată fi folosite şi de către alte personele fizice sau juridice, deţinătoare de maşini electrice, în baza unui abonament lunar.

Strategia Comisiei Europene referitoare la Pactul Verde European pune accent asupra companiilor cu grad ridicat al amprentei de carbon, ceea ce influenţează politicile de dezvoltare, inclusiv politicile Poştei Române. Autoutilitarele electrice achiziţionate vor contribui la reducerea emisiilor de noxe pentru activitatea de curierat poştal care se desfăşoară cu intensitate în aglomerările urbane. Participând la diminuarea efectului de seră din atmosferă, suntem , aşa cum spune şi sloganul companiei”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.

Renault este recunoscut ca pionier al mobilității 100% electrice şi singurul constructor care are în gama sa vehicule utilitare cu zero emisii, adaptate diferitelor nevoi de utilizare ale companiilor. Ne bucurăm că Poșta Română este unul dintre promotorii utilizării acestei soluții de mobilitate sustenabile, dovedind, încă o dată, preocuparea susținută față de protejarea mediului, dar și față de clienții săi”, a declarat Istvan Lorinczi, Directorul De Vânzări Speciale al Renault Commercial Roumanie.

Despre Compania Naţională Poşta Română

Poşta Română este o companie naţională înfiinţată conform Legii 31/1990, şi nu o instituţie publică. Ea funcţionează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că îşi formează singură veniturile din contracte comerciale şi, prin urmare, se autofinanţează. Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor în proporţie de 93,52%, şi de Fondul Proprietatea, în proporţie de 6,48%.

Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, fiind cel mai mare angajator - peste 24.000 de angajaţi, cu 5.500 de oficii poştale/ghişee/agenţii poştale, iar peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile sale şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.

Pentru detalii: www.posta-romana.ro

Despre Renault

Renault, cel mai important brand auto francez la nivel mondial, este prezent în 134 de țări, cu aproape 12.000 de puncte de vânzare și, de peste 120 de ani, le face clienților viața mai ușoară. În proiectarea de mașini atractive cu identitate bine conturată, conducând piața europeană a vehiculelor electrice și urmărindu-și angajamentul în motorsport, marca Renault este alimentată de pasiune în fiecare zi.

Pentru detalii: www.renault.ro

     

 

Essential SSL