În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
BUCUREŞTI, 14 decembrie 2020 – Compania Naţională Poşta Română este printre primele companii de stat care începe implementarea Pactului Verde European, prin achiziţia a 15 autoutilitare electrice destinate poştei de curierat rapid Prioripost, contribuind în acest fel la reducerea emisiilor de carbon din Capitală şi la diminuarea impactului asupra mediului.
În strategia Comisiei Europene referitoare la Pactul Verde European (Green Deal) se pune accent pe utilizarea eficientă a resurselor şi trecerea către o economie circulară, mai curată. Având în vedere că activitatea de curierat este a treia sursă de poluare în Bucureşti, Poşta Română a decis achiziţionarea unui lot de autoutilitare electrice, fiind printre primele companii de stat care investeşte în transportul ecologic.
Cele 15 autoutilitare electrice au fost achiziționate de la SC Renault Commercial Roumanie SRL, companie care a câştigat licitaţia iniţiată de Poşta Română. Vehiculele, modelul Renault Kangoo ZE, în versiunea cu 2 locuri și echipare Confort ZE 33, vor fi utilizate de către Sucursala Servicii Express, în Bucureşti, şi vor înlocui, parţial, maşinile cu o vechime mai mare de 10 ani, cu un grad de uzură avansată. Odată cu autovehiculele, s-au achiziţionat şi 8 staţii de reîncărcare a câte două prize de câte 22 kw, ce au fost montate la sediul companiei, situat pe Calea Giuleşti nr. 6-8, în Bucureşti.
Valoarea totală a contractului este de 2,27 milioane lei şi reprezintă atât contravaloarea autoutilitarelor şi a staţiilor de încărcare necesare, cât şi a serviciilor de asigurare CASCO şi RCA aferente acestora, pentru o perioadă de un an de zile.
Achiziţia s-a efectuat prin „Programul naţional privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024”. Astfel, prin casarea a 15 autovehicule cu vechime mai mare de 10 ani, compania a obţinut 772.500 lei (valoarea totală a tichetelor Rabla Clasic şi Rabla Plus), sumă utilizată pentru plata parţială a autovehiculelor.
Compania Naţională Poşta Română face demersuri pentru a extinde programul „Poşta Verde”, fiind în contact direct cu Ministerul Fondurilor Europene şi DG Reform (Direcţia Generală Sprijin pentru Reforme Structurale) pentru finanţarea asistenţei tehnice.
De asemenea, conducerea companiei analizează posibilitatea ca staţiile de încărcare să poată fi folosite şi de către alte personele fizice sau juridice, deţinătoare de maşini electrice, în baza unui abonament lunar.
”Strategia Comisiei Europene referitoare la Pactul Verde European pune accent asupra companiilor cu grad ridicat al amprentei de carbon, ceea ce influenţează politicile de dezvoltare, inclusiv politicile Poştei Române. Autoutilitarele electrice achiziţionate vor contribui la reducerea emisiilor de noxe pentru activitatea de curierat poştal care se desfăşoară cu intensitate în aglomerările urbane. Participând la diminuarea efectului de seră din atmosferă, suntem , aşa cum spune şi sloganul companiei”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
”Renault este recunoscut ca pionier al mobilității 100% electrice şi singurul constructor care are în gama sa vehicule utilitare cu zero emisii, adaptate diferitelor nevoi de utilizare ale companiilor. Ne bucurăm că Poșta Română este unul dintre promotorii utilizării acestei soluții de mobilitate sustenabile, dovedind, încă o dată, preocuparea susținută față de protejarea mediului, dar și față de clienții săi”, a declarat Istvan Lorinczi, Directorul De Vânzări Speciale al Renault Commercial Roumanie.
Despre Compania Naţională Poşta Română
Poşta Română este o companie naţională înfiinţată conform Legii 31/1990, şi nu o instituţie publică. Ea funcţionează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că îşi formează singură veniturile din contracte comerciale şi, prin urmare, se autofinanţează. Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor în proporţie de 93,52%, şi de Fondul Proprietatea, în proporţie de 6,48%.
Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, fiind cel mai mare angajator - peste 24.000 de angajaţi, cu 5.500 de oficii poştale/ghişee/agenţii poştale, iar peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile sale şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.
Pentru detalii: www.posta-romana.ro
Despre Renault
Renault, cel mai important brand auto francez la nivel mondial, este prezent în 134 de țări, cu aproape 12.000 de puncte de vânzare și, de peste 120 de ani, le face clienților viața mai ușoară. În proiectarea de mașini atractive cu identitate bine conturată, conducând piața europeană a vehiculelor electrice și urmărindu-și angajamentul în motorsport, marca Renault este alimentată de pasiune în fiecare zi.
Pentru detalii: www.renault.ro