În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucureşti, 16 martie 2020 – Compania Naţională Poşta Română, în colaborare cu autorităţile competente în domeniul situaţiilor de urgenţă, va implementa un pachet de măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, necesar protecţiei clienţilor şi salariaţilor în contextul epidemiologic actual.
Începând cu data de 17 martie, până în data de 1 aprilie 2020, programul de lucru al tuturor oficiilor poştale va fi în intervalul orar 10.00 – 18.00. Totodată, începând cu sâmbătă, 21 martie, activitatea tuturor oficiilor poştale se va suspenda în perioada weekend-ului, până în data de 1 aprilie, cu posibilitate de prelungire, în funcţie de situaţie. Compania va reanaliza periodic măsurile şi termenele impuse, în funcţie de evoluţia situaţiei COVID-19.
Pentru a scurta timpul de aşteptare la ghişeele poştale, compania recomandă tuturor clienţilor accesarea serviciului online MyAWB, disponibil pe website-ul Poştei Române, care le va permite completarea rapidă a formularelor necesare, prin mijloace electronice (telefon, tabletă, laptop etc). În acest fel, clienţii se pot prezenta la ghişeele poştale cu formularele precompletate anterior pe care le pot accesa de la adresa www.posta-romana.ro, secţiunea „Completează formulare”, de unde pot imprima şi confirmări de primire şi mandate poştale. Mai mult, Poşta Română face apel la clienţi să folosească metoda de plată cu cardul bancar, de câte ori au posibilitatea, în oficiile poştale dotate cu POS-uri pentru a evita manevrarea bancnotelor.
Totodată, pentru a evita aglomerarea subunităţilor poştale, în incinta acestora se va permite accesul concomitent al unui număr limitat de persoane. Astfel, recomandăm ca în interiorul unei subunităţii poştale să nu se afle mai mult de două persoane la ghişeu, în timp ce restul clienţilor vor fi rugaţi să aştepte în afara oficiului poştal. De asemenea, potrivit măsurilor de prevenire şi limitare a eventualei răspândiri a virusului COVID-19 transmise de către Ministerul Sănătăţii, distanţa dintre persoane trebuie limitată la 2 metri.
Tot în sensul prevenirii răspândirii COVID-19, clienţii vor fi rugaţi să folosească instrumente de scris proprii pentru semnarea documentelor. Dacă există cazuri în care clienţii nu dispun de aşa ceva, li se vor pune la dispoziţie de către angajaţii Poştei Române, după care acestea vor fi dezinfectate.
Toate subunităţile poştale sunt sau vor fi dotate cu săpun, dezinfectanţi de mâini şi suprafeţe, măşti şi mănuşi, stocurile necesare urmând să fie reîmprospătate periodic, iar salariaţii vor fi instruiţi de către directorii de Oficii Judeţene de Poştă cu privire la modalitatea de utilizare a acestora şi aplicarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului COVID-19. Dezinfectantul de mâini va fi pus şi la dispoziţia clienţilor companiei, în toate oficiile poştale, iar suprafeţele de lucru se vor igieniza cu dezinfectant de suprafeţe, o dată la 2 ore sau la nevoie.
Pe lângă măşti şi mănuşi, factorii poştali care distribuie trimiterile şi prestaţiile sociale beneficiarilor aflaţi în izolare la domiciliu vor fi dotaţi şi cu ochelari de protecţie, maşina cu care se face distribuire fiind dotată totodată şi cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool. Factorii poştali vor încerca să contacteze telefonic (în măsura în care există un număr de contact) beneficiarii cărora urmează să le fie distribuite prestaţiile sociale, informându-i despre ora aproximativă la care distribuirea va avea loc.
Factorii poştali au fost instruiţi să păstreze distanţa de 2 metri faţă de persoanele izolate cărora urmează să li se distribuie prestaţiile sociale. Aceştia nu vor intra în locuinţa clienţilor, distribuirea realizându-se la uşă/poartă. Clienţii sunt rugaţi să utilizeze instrumentele proprii de scris.
Compania oferă posibilitatea clienţilor autoizolaţi/izolaţi, să primească informaţii despre modul de operare al companiei, privind furnizarea prestaţiilor sociale/trimiterilor poştale, prin CALL CENTER la telefon 021.9393. De asemenea, la adresa www.posta-romana.ro se vor actualiza constant informaţiile cu privire la orarul de funcţionare al subunităţilor poştale, precum și alte informaţii de interes pentru clienţi.
„Ne asigurăm, în permanenţă, de reînnoirea stocurilor de echipamente şi materiale sanitare. Considerăm că, printr-un comportament responsabil, controlat şi bine informat, putem depăşi împreună această perioadă. În funcţie de evoluţia situaţiei actuale, vom lua măsuri imediate şi vom încerca să găsim soluţii care să protejeze atât salariaţii poştali, cât şi clienţii Poştei Române, care este şi va rămâne parte a comunităţii”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.