Întrebări frecvente

Întrebări frecvente

Găsește răspunsurile care te interesează

Iași, 3 august 2024– Compania Națională ”Poșta Română” și Fundația ,,Poșta Română” au adus, din nou, în același loc peste 500 de poștași care au participat la Marșul Factorilor Poștali, ediția a 44-a, organizată, după 28 de ani, la Iași, în perioada 2-4 august.

Pe un traseu de 7.000 de metri pentru bărbați și 3.000 de metri pentru femei, 42 poștărițe și 42 de poștași, câștigătorii etapelor județene ale Marșului din cele 41 de județe și din București au pornit, sâmbătă, 3 august, din fața Școlii Primare Gh. Asachi, pe bulevardul Ștefan cel Mare, în întrecerea constanței și stabilității.

Au fost premiați cei mai rapizi poștași, însă s-au acordat și premii speciale, pentru cel mai vârstnic participant, cel mai tânăr, dar și cel mai tehnic dintre factori. La finalul competiției clasamentul a arătat astfel:

 

1. Categoria bărbați:

Premii:

Locul 1. Claudiu  Costescu– OJPC Vâlcea

Locul 2. Victor Romașcan– OJPC Suceava

Locul 3. Tiberiu Crăciun– OJPC Sibiu

Premii speciale:

  1. Cel mai vârstnic concurent: Minus Deneș- OJPC Harghita
  2. Cel mai tehnic concurent: Matei Doru- OJPC Teleorman
  3. Cel mai tânăr: Halmagyi Matias – OJPC Cluj

Decan de vârstă: Traian Vancea- OJPC Cluj

 

2. Categoria femei:

Premii

Locul 1. Marinela Szekely – OJPC Hunedoara

Locul 2. Mioara Făcăoaru – OJPC Harghita

Locul 3. Despina Dragomir-OJPC Gorj

 

Premii speciale:

  1. Cea mai vârstnică concurentă: Rodica Rațiu – OJPC Caraș-Severin
  2. Cea mai tehnică concurentă: Olimpia Băiețelu- OJPC Tulcea
  3. Cea mai tânără: Nicoleta Surd – OJPC Timiș

 

,,Inima Moldovei a devenit, după 28 de ani, locul de întâlnire pentru peste 500 de colegi din toate colțurile țării, care au participat la cel mai așteptat eveniment al anului: Marșul Factorilor Poștali. Suntem mândri să organizăm acest team building excepțional, oferindu-le poștașilor noștri oportunitatea de a se reuni și de a-și demonstra spiritul de competitivitate în pas de marș.  Aceasta este imaginea Poștei Române de astăzi: oameni profesioniști, dedicați, cu un spirit de echipă unic. Doar împreună putem continua drumul către o companie modernă, digitalizată și unită!",  a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.

 

Despre Marșul Factorilor Poștali

Este cea mai longevivă competiție profesional – sportivă din România, desfășurându-se aproape neîntrerupt din anul 1977. Scurtele întreruperi au avut întotdeauna cauze obiective, cum ar fi pandemia de coronavirus din 2020. 

A devenit o tradiție, ca angajații poștali să se pregătească pentru Marș întreg anul, unii cu antrenor, alții pe cont propriu, fără sprijin de specialitate.

La ediția 2024 s-au întrecut, atât concurenți care lucrează în Poșta Română de 50 de ani, dar și poștași mai tineri. Ca și ediția de anul trecut, și anul acesta Marșul Factorilor Poștali a fost organizat cu fonduri din sponsorizări, bucurându-se de un mare număr de susținători, prieteni și parteneri.

Sponsori și parteneri

Sponsorii de anul acesta sunt: PREMIUM- Mida Soft Business, PDE Print Rent, SNPC-Sindicatul Național Poștă Curierat, Banca Transilvania, Catena;

BCR-Banca Comercială Română, ISITEC, Adya Green Pharma, Arctic Stream, BIOCLINICA, CIT ONE, Framinor Grup –STEP HEAR, Scentaroma- ODOR CONTROL; Escape Society;  Zipper, Lykos, Unicredit, Western Union, Edenred, Eutron, EximBank, Ropeco, Renault România.

Mulțumiri se îndreaptă și către partenerii noștri instituționali: Consiliul Județean Iași, Primăria Municipiului Iași și Muzeul Național al Literaturii Române Iași.

Comunicare și Relații Publice

 

 

BUCUREȘTI, 28 aprilie 2023 - Compania Naţională Poşta Română informează că programul de lucru al subunităţilor poştale va fi modificat luni, de 1 mai - Ziua Internațională a Muncii.

Astfel, toate subunităţile poştale din mediul rural și urban vor fi închise pe data de 1 mai 2023. Începând de marți, 2 mai 2023, toate subunităţile poştale vor avea program normal de lucru.

Ziua de 1 Mai este declarată zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează, în conformitate cu Codul Muncii și Contractul Colectiv de Muncă 2022-2024.

Ca urmare a programului anunţat, este posibil ca trimiterile poştale expediate în această perioadă, să înregistreze timpi mai mari de circulaţie.

 

BUCUREȘTI, 4 ianuarie 2023 – Compania Națională Poșta Română anunță că joi, 5 ianuarie, începe distribuirea tuturor drepturilor sociale, cu o zi mai devreme față de termenul anunțat inițial.

În luna ianuarie a fiecărui an, ca urmare a începutului de an bugetar, Poșta Română primește cu o întârziere de câteva zile sumele de bani necesare achitării pensiilor din sistemul public (pensii de asigurări sociale de stat, agricultori, veterani de război, văduve și văduve de război, IOVR). Astfel, în luna ianuarie, față de lunile obișnuite, poștașii încep achitarea la domiciliu cu un decalaj de câteva zile.

Mă bucur să pot anunța că Poșta Română s-a mobilizat exemplar și a pus toate resursele necesare pentru ca mâine dimineață, la prima oră, poștașii noștri să fie pe teren și să distribuie pensiile cât mai repede. Asta fiindcă ne dorim ca pensionarii să nu resimtă această situație specială a unor întârzieri, cauzată de procedurile specifice începutului de an bugetar”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Poștei Române.

 

Compartiment Comunicare

 Bucureşti, 31 august 2022 - Compania Naţională Poşta Română continuă să intermedieze vânzarea titlurilor de stat destinate exclusiv populaţiei, în cadrul programului "Tezaur", lansat de Ministerul Finanţelor Publice, prin intermediul tuturor subunităţilor poştale.

Astfel, românii pot subscrie, în perioada 1 septembrie  – 28  septembrie 2022, pentru două noi emisiuni de titluri de stat cu scadenţe la 1 și 3 ani şi dobânzi anuale de 7,75% şi 7,90%. Veniturile aferente sunt neimpozabile.

Prin oficiile poștale, titlurile de stat pot fi cumpărate astfel:

  • în perioada 1 septembrie  – 28  septembrie 2022, prin reţeaua de oficii poştale ale companiei

Sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii. Nu există un plafon pentru sumele care pot fi investite de persoanele fizice în cadrul acestor emisiuni. Investitorii au posibilitatea anulării subscrierilor deja efectuate prin depunerea, în perioada de subscriere, a unei cereri de anulare. Ulterior, subscrierile sunt irevocabile şi nu mai pot fi anulate.

Titlurile de stat sunt în formă dematerializată şi au valoare nominală de 1 leu. Dobânda este plătibilă la termenele prevăzute în prospectul de emisiune.

De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului Tezaur pot fi transferabile si se pot răscumpăra în avans. În cazul decesului, dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat se transferă moştenitorilor, care prezintă documentele legale care le atestă această calitate.

Compartiment Comunicare

 Bucureşti, 31 august 2022 - Compania Naţională Poşta Română continuă să intermedieze vânzarea titlurilor de stat destinate exclusiv populaţiei, în cadrul programului "Tezaur", lansat de Ministerul Finanţelor Publice, prin intermediul tuturor subunităţilor poştale.

Astfel, românii pot subscrie, în perioada 1 septembrie  – 28  septembrie 2022, pentru două noi emisiuni de titluri de stat cu scadenţe la 1 și 3 ani şi dobânzi anuale de 7,75% şi 7,90%. Veniturile aferente sunt neimpozabile.

Prin oficiile poștale, titlurile de stat pot fi cumpărate astfel:

  • în perioada 1 septembrie  – 28  septembrie 2022, prin reţeaua de oficii poştale ale companiei

Sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii. Nu există un plafon pentru sumele care pot fi investite de persoanele fizice în cadrul acestor emisiuni. Investitorii au posibilitatea anulării subscrierilor deja efectuate prin depunerea, în perioada de subscriere, a unei cereri de anulare. Ulterior, subscrierile sunt irevocabile şi nu mai pot fi anulate.

Titlurile de stat sunt în formă dematerializată şi au valoare nominală de 1 leu. Dobânda este plătibilă la termenele prevăzute în prospectul de emisiune.

De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului Tezaur pot fi transferabile si se pot răscumpăra în avans. În cazul decesului, dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat se transferă moştenitorilor, care prezintă documentele legale care le atestă această calitate.

Compartiment Comunicare

 

BUCUREȘTI, 15 iulie 2022 - Poșta Română a încheiat un parteneriat cu Finqware, o companie Fintech românească, pentru a eficientiza activitatea financiară a companiei.

 

În baza acestui acord, angajații Direcției Economice vor testa aplicația FinqTreasury care conectează toate conturile bancare ale companiei într-o singură platformă, în timp real, prin tehnologie open banking.

 

Am creat platforma FinqTreasury exact cu gândul la companii precum Poșta Română, care au nevoie să își optimizeze la maxim operațiunile financiare pentru a rămâne relevante din perspectiva agilității economice. Ne bucurăm că Poșta Română se alătură altor nume de tradiție precum Banca Transilvania și CEC Bank, ca și altor companii medii și mari din România, în a începe să testeze și să implementeze cu Finqware tehnologia open banking, de data asta pentru nevoia proprie de digitalizare”, a declarat Cosmin Cosma, Co-founder și CEO Finqware.

Parteneriatul cu Finqware ne permite să experimentăm și să evaluăm cele mai noi tehnologii din domeniul financiar, precum open banking, pentru a eficientiza activitatea Poștei Române. Prin adoptarea acestor soluții emergente care inovează metodele de furnizare a serviciilor financiare, Poșta Română mai face un pas spre digitalizarea proceselor interne ale companiei”, a spus Valentin Ștefan, Directorul General al Companiei Naționale Poșta Română.

 

Despre Finqware

Finqware este o companie înființată în 2018, de trei fondatori români, cu scopul de a crea un lider european în domeniul fintech, prin dezvoltarea unor soluții bazate pe open banking, o tehnologie revoluționară de interconectivitate între clienți și bănci prin interfețe de tip API. Compania a fost autorizată ca instituție de plată de către Banca Națională a României în mai 2022 și operează deja pe mai multe piețe europene. Finqware a fost premiată internațional cu o serie de distincții, inclusiv “Seal of Excellence” de la Comisia Europeană, ca recunoaștere a potențialului tehnologiei pe care o dezvoltă. Printre acționarii companiei, alături de fondatori, se numără atât investitori privați, cât și fonduri de investiții, inclusiv Gapminder VC (România), FinqVest (Luxemburg) și Elevator Ventures (Austria) - fond de risc deținut de Raiffeisen Bank International. Finqware este membru fondator al Asociației Române de Fintech Rofin.tech, contribuind activ la creșterea ecosistemului local de inovație pentru industria financiară.


 

Despre Poșta Română

Poșta Română, brand național de tradiție, este liderul de piață în sectorul serviciilor poștale și deservește aproximativ 19 milioane de români, punând la dispoziția clienților săi o rețea extinsă de 5.500 de oficii poștale. În prezent, compania fanion a românilor în domeniul serviciilor poștale se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (93,52% din pachetul de acțiuni) și Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acțiuni).

 

 

 

 

 

 

 

Bucureşti, 10 iunie 2022 - Poşta Română distribuie, începând de astăzi, primele loturi de carduri pe care vor fi virate ajutoarele financiare acordate persoanelor aflate în situații de deprivare materială sau risc de sărăcie, în cadrul programului „Sprijin pentru România”.

 

Angajaţii operatorului naţional de servicii poştale distribuie populaţiei cu venituri reduse un prim lot de peste 35.000 de carduri electronice în judeţele Ilfov, Brăila, Buzău, Olt și Galați. Următorul lot de aproape 300.000 de carduri va fi livrat de angajații poștali săptămâna viitoare, la nivelul întregii țări. Dintre acestea, aproximativ 55.000 de carduri vor ajunge la beneficiarii din București.

Distribuirea va fi realizată de către Poşta Română la domiciliile beneficiarilor, într-un termen de maximum cinci zile lucrătoare de la primirea acestora din partea emitenților autorizați, întreaga perioadă de valabilitate a convenției fiind de 18 luni de la semnarea documentului.

Această măsură vine în ajutorul a peste 2,5 milioane de români, ceea ce demonstrează, dacă mai era nevoie, cât de dificile sunt vremurile prin care trecem. Suntem obligați, la nivelul coaliției de guvernare, să îi asigurăm fiecărui cetățean siguranța alimentară, prin măsuri consolidate, așa cum este pachetul „Sprijin pentru România”. Mă bucur să văd că astăzi au fost distribuite, cu sprijinul factorilor poștali, primele vouchere sociale, chiar mai devreme decât ne asumasem în calendarul initial, ca urmare a mobilizării companiilor emitente de carduri, cărora le mulumesc și pe această cale ”, a declarat Marcel Boloș, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene

Astăzi, Poşta Română își pune la dispoziția oamenilor, așa cum o face în fiecare zi, cel mai de preţ capital pe care îl are, poştaşii. Colegii mei au început, de la prima oră a dimineții, să distribuie rapid loturile de carduri pentru voucherele valorice. Vreau să asigur populaţia că nu trebuie să existe nicio îndoială că nu vom reuşi să ducem această misiune la capăt cu succes, eficient, exact în timpul asumat în acest proiect. Spun asta, pentru că am mare încredere în angajaţii din operaţionalul companiei, care nu sunt la prima experienţă de acest gen. Să nu uităm că Poşta Română are capacitatea logistică necesară, fiind singura companie care are expertiza de a livra orice trimitere, chiar și în cel mai îndepărtat colţ al țării”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Poştei Române.

Voucherele sociale în valoare de 250 de lei, acordate prin programul „Sprijin pentru România”, vor fi acordate în patru tranșe, o dată la două luni, până la finalul anului. Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape: 1) emiterea cardurilor de către unitățile desemnate (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului), 2) împlicuire și distribuirea și 3) încărcarea valorică a cardurilor. Astfel, încărcarea voucherelor se va face după ce se încheie procesul de distribuire, așa că, ajutoarele aferente tranșei I vor ajunge la beneficiari începând cu data de 20 iunie 2022.

Răspunsuri la cele mai importante întrebări pe tema acordării voucherelor sunt disponibile aici: https://bit.ly/3MJoKaZ

 

Compartiment Comunicare

 

Auchan Retail România și Poșta Română au încheiat un parteneriat pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară. Proiectul debutează cu o etapă pilot în 4 oficii poștale din Pitești. Inaugurarea a avut loc astăzi, în prezența directorilor generali ai celor două companii.

Gama selecționată și pusă la dispoziție “by Auchan” este formată din aproximativ 150 de produse și este expusă pe o suprafață de vânzare de 10-12 m2 în incinta oficiilor poștale. Clienții vor putea găsi aici produse de băcănie, dulciuri, băuturi, snacks-uri, dar și o selecție de articole nealimentare.

După parteneriatul inovator pe care l-am început alături de Petrom, suntem bucuroși să dăm curs unei noi provocări de business și să aducem, în premieră, produsele unui specialist alimentar în oficiile liderului serviciilor poștale din România, Poșta Română. Construim împreună acest proiect prin care ne propunem să servim și mai bine locuitorii, cu produse și servicii adaptate. În cadrul etapei pilot vom testa și evalua o selecție de gamă de ultra-proximitate adaptată specificului oficiilor poștale. Mulțumesc partenerilor noștri și sunt convins că împreună facem un pas către viitor pentru ambele companii”, a declarat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.

Ne-am dorit foarte mult să încheiem acest parteneriat cu Auchan, unul dintre cei mai importanți retaileri de pe piața europeană. Prin acest proiect deschidem o nouă perspectivă asupra pieței, prin diversificarea plajei de servicii oferite clienților în oficiile poștale. În același spațiu în care aceștia vor accesa serviciile noastre clasice, de astăzi, vor beneficia de o ofertă bogată de produse alimentare și nealimentare din portofoliul partenerului nostru, ceea ce va avea un efect pozitiv pentru consumatorii care îşi doresc să poată rezolva lucrurile repede şi uşor”, a spus Valentin Ștefan, Directorul General al Companiei Naționale Poșta Română.

În funcție de gradul de satisfacție înregistrat în rândul clienților în urma etapei pilot, cele două companii își propun o extindere la scară largă a proiectului care să acopere, treptat, cât mai multe oficii poștale din România.

Prin acest proiect, Auchan și Poșta Română continuă colaborarea demarată în 2020. Primul parteneriat a constat în servicii de livrare la domiciliu, la nivel național, pentru comenzile plasate în magazinul online auchan.ro prin serviciul StaiAcasă Plus, soluția de livrare door-to-door dedicată distribuției rapide oferită de Poșta Română.

Despre Auchan

Auchan România are în portofoliu 223 magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 5 supermarketuri și 185 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care 176 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. În 2021, Auchan a obținut medalia Customers’ Friend și statutul Customers’ Friend - Superior Excellence.

Despre Poșta Română

Poșta Română, brand național de tradiție, este liderul de piață în sectorul serviciilor poștale și deservește aproximativ 19 milioane de români, punând la dispoziția clienților săi o rețea extinsă de 5.500 de oficii poștale. În prezent, compania fanion a românilor în domeniul serviciilor poștale se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (93,52% din pachetul de acțiuni) și Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acțiuni).

 

București, 15 aprilie – Campania “Donează parte din viața ta” continuă să salveze vieți la nivel național. În luna aprilie, aproximativ 70 de angajați ai Poștei Române din mai multe județe ale țării au reușit să doneze la centrele județene de transfuzie sanguină peste 30 de litri de sânge. Prin contribuția lor, întreaga cantitate donată va putea acoperi nevoile medicale pentru salvarea a nu mai putin de 201 vieți.

Poștași din șapte județe ale țării, situate în zona istorică a Munteniei, au participat în pragul Săptămânii Mari a Paștelui Ortodox la o nouă etapă a campaniei “Donează parte din viața ta”, îndeplinind cu succes rolul de donatori activi de sânge.

Astfel, cei aproape 70 de participanți la acțiunea de implicare socială au putut dona peste 30 de litri de sânge, care vor fi un real sprijin pentru nevoile sistemului medical din fiecare județ.

Oficiul Județean de Poștă Vâlcea a avut cea mai consistentă prezență în cadrul acțiunii de donare, unde 24 de poștași au reușit să contribuie cu peste zece litri de sânge. De asemenea, angajații Poștei Române din județul Olt au fost următorii donatori, într-un top al implicării în cadrul campaniei umanitare, prin participarea a 15 poștași, în timp ce alți 14 angajați ai Poștei Române au provenit din județul Gorj. Acțiunea de donare a beneficiat și de sprijinul poștașilor din județele Dolj, cu 6 angajați donatori, Argeș, cu cinci donatori, prezențe ale donatorilor fiind înregistrate și la nivelul județelor Mehedinți și Dâmbovița.

Campania “Donează parte din viața ta” a demarat în luna ianuarie a.c., ca primă acțiune de donare de sânge la nivelul operatorului național de servicii poștale. Până în luna aprilie, inițiativa a reușit să implice un număr de aproape 320 de angajați ai Poștei Române ca donatori activi, care au contribuit cu peste 140 de litri de sânge la salvarea de vieți omenești. Proiectul social va continua pe tot parcursul anului, următoarea etapă a maratonului umanitar se va desfășura, din nou, la nivelul poștașilor din București și județul Ilfov.

București, 30 martie 2022 - În ultimele zile, Compania Națională Poșta Română a fost atenționată, în numeroase rânduri, de către clienți, referitor la spoturi publicitare care rulează pe canale mass-media de limbă maghiară din zona Ardealului, dar și la pliante distribuite populației cu mesajul Nu lăsa votul tău pe seama serviciilor poștale!“. Toate acestea, în contextul alegerilor legislative care vor avea loc pe 3 aprilie, în Ungaria, și pentru care Poșta Română distribuie plicurile conținând voturile prin corespondență.

În urma verificărilor efectuate, am fost înștiințați că, la solicitarea Asociației EMNT (Erdelyi Magyar Neppart Tanacs), Cluj-Napoca, a fost realizat un spot publicitar și difuzat la postul “Radio GaGa” prin care oamenii sunt îndemnați să nu folosească serviciile Poștei Române, ci să folosească variante alternative. De asemenea, pe pagina de Facebook a formațiunii politice Erdelyi Magyar Neppart (Partidul Popular Maghiar din Transilvania) se regăsesc postate imagini cu flyerele care circulă în mai multe localități din Ardeal, cu același mesaj denigrator la adresa Companiei Naționale Poșta Română: Nu lăsa votul tău pe seama serviciilor poștale!“. Asocierea sintagmei “serviciile poștale” cu Poșta Română este evidentă, întrucât nu există alt operator poștal care transportă acest tip de corespondență în România.

Mai mult, s-a creat frustrare în rândul factorilor poștali care au distribuit impecabil, în toată această perioadă, peste 300.000 plicuri conținând buletine de vot către populația din zonă. Etapa următoare ar presupune ca Poșta Română să fie parte activă și în procesul de returnare a acestor plicuri către Autoritatea Electorală Maghiară. Poșta Română a căzut victimă într-o dispută politică, în contextul acestor alegeri, fără a avea legătură cu calitatea serviciilor pe care le oferă.

Exprimarea folosită atât în spotul realizat pentru difuzare, cât și în textul afișat pe pliante, induce ideea că Poșta Română nu ar fi un partener de încredere, ceea ce creionează operatorului naţional de servicii poştale o imagine neconformă cu realitatea, prin care induce în eroare opinia publică, aducând prejudicii de imagine.

Precizăm că, Poșta Română, în calitate de furnizor național de servicii poștale, își respectă toate obligaţiile impuse prin lege, asumate în relaţia cu clienţii şi gestionează cu seriozitate toate contractele pe care le semnează. Insinuarea conform căreia nu am oferi siguranță transportării plicurilor, aduce prejudicii companiei prin descurajarea partenerilor comerciali.

Compartiment Comunicare

București, 30 martie 2022 - În ultimele zile, Compania Națională Poșta Română a fost atenționată, în numeroase rânduri, de către clienți, referitor la spoturi publicitare care rulează pe canale mass-media de limbă maghiară din zona Ardealului, dar și la pliante distribuite populației cu mesajul Nu lăsa votul tău pe seama serviciilor poștale!“. Toate acestea, în contextul alegerilor legislative care vor avea loc pe 3 aprilie, în Ungaria, și pentru care Poșta Română distribuie plicurile conținând voturile prin corespondență.

În urma verificărilor efectuate, am fost înștiințați că, la solicitarea Asociației EMNT (Erdelyi Magyar Neppart Tanacs), Cluj-Napoca, a fost realizat un spot publicitar și difuzat la postul “Radio GaGa” prin care oamenii sunt îndemnați să nu folosească serviciile Poștei Române, ci să folosească variante alternative. De asemenea, pe pagina de Facebook a formațiunii politice Erdelyi Magyar Neppart (Partidul Popular Maghiar din Transilvania) se regăsesc postate imagini cu flyerele care circulă în mai multe localități din Ardeal, cu același mesaj denigrator la adresa Companiei Naționale Poșta Română: Nu lăsa votul tău pe seama serviciilor poștale!“. Asocierea sintagmei “serviciile poștale” cu Poșta Română este evidentă, întrucât nu există alt operator poștal care transportă acest tip de corespondență în România.

Mai mult, s-a creat frustrare în rândul factorilor poștali care au distribuit impecabil, în toată această perioadă, peste 300.000 plicuri conținând buletine de vot către populația din zonă. Etapa următoare ar presupune ca Poșta Română să fie parte activă și în procesul de returnare a acestor plicuri către Autoritatea Electorală Maghiară. Poșta Română a căzut victimă într-o dispută politică, în contextul acestor alegeri, fără a avea legătură cu calitatea serviciilor pe care le oferă.

Exprimarea folosită atât în spotul realizat pentru difuzare, cât și în textul afișat pe pliante, induce ideea că Poșta Română nu ar fi un partener de încredere, ceea ce creionează operatorului naţional de servicii poştale o imagine neconformă cu realitatea, prin care induce în eroare opinia publică, aducând prejudicii de imagine.

Precizăm că, Poșta Română, în calitate de furnizor național de servicii poștale, își respectă toate obligaţiile impuse prin lege, asumate în relaţia cu clienţii şi gestionează cu seriozitate toate contractele pe care le semnează. Insinuarea conform căreia nu am oferi siguranță transportării plicurilor, aduce prejudicii companiei prin descurajarea partenerilor comerciali.

Compartiment Comunicare

 

BUCUREȘTI, 12 octombrie 2021 - Compania Națională Poșta Română atrage atenția asupra unui nou caz de fraudă informatică.

Mai mulți clienți au primit, în ultimele zile, email-uri frauduloase care conțin o clonă a site-ului oficial al companiei. Clienții sunt îndrumați să-și introducă datele personale pe pagina respectivă, al cărei link (https://posta-romana.youngchristianschools.com/receptie-pachet) arată exact ca modulul de E-Mandat existent pe site-ul oficial.

Mesajele înșelătoare care pretind a veni de la Poșta Română sunt trimise însă de către hackeri cu scopul de a convinge destinatarii să plătească taxe suplimentare pentru primirea unor colete sau cu scopul de a colecta datele bancare ale clienților, pentru a sustrage bani din conturile acestora.

Poșta Română îndeamnă clienții să verifice cu atenție linkul paginii pe care sunt direcționați. Pentru a verifica autencitatea acesteia, clienții pot da click pe pictograma “Lacăt” din bara cu denumirea site-ului. La secțiunea “Site Settings”, pe pagina reală a companiei apare doar www.posta-romana.ro, fără alte extensii, așa cum apare pe pagina clonată, posta-romana.youngchristianschools.com.

 

Reprezentanții companiei au luat toate măsurile necesare și au raportat toate atacurile semnalate de clienți către entitățile responsabile. Suntem preocupaţi, în permanenţă, de securitatea şi siguranţa dispozitivelor clienţilor noştri şi îi îndemnăm ca, dacă primesc astfel de mesaje cu solicitări să nu le deschidă şi să le marcheze ca spam sau să nu acceseze link-urile prezente în e-mail.

 

Poşta Română se delimitează total de aceste practici de fraudare, în care numele instituţiei este folosit în mod abuziv, şi le aminteşte clienţilor săi că singurele informaţii reale cu privire la activitatea companiei se regăsesc doar pe site-ul oficial www.posta-romana.ro și pe pagina oficială de Facebook, www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana.


 

Compartiment Comunicare

 

 

BUCUREȘTI, 12 octombrie 2021 - Compania Națională Poșta Română atrage atenția asupra unui nou caz de fraudă informatică.

Mai mulți clienți au primit, în ultimele zile, email-uri frauduloase care conțin o clonă a site-ului oficial al companiei. Clienții sunt îndrumați să-și introducă datele personale pe pagina respectivă, al cărei link (https://posta-romana.youngchristianschools.com/receptie-pachet) arată exact ca modulul de E-Mandat existent pe site-ul oficial.

Mesajele înșelătoare care pretind a veni de la Poșta Română sunt trimise însă de către hackeri cu scopul de a convinge destinatarii să plătească taxe suplimentare pentru primirea unor colete sau cu scopul de a colecta datele bancare ale clienților, pentru a sustrage bani din conturile acestora.

Poșta Română îndeamnă clienții să verifice cu atenție linkul paginii pe care sunt direcționați. Pentru a verifica autencitatea acesteia, clienții pot da click pe pictograma “Lacăt” din bara cu denumirea site-ului. La secțiunea “Site Settings”, pe pagina reală a companiei apare doar www.posta-romana.ro, fără alte extensii, așa cum apare pe pagina clonată, posta-romana.youngchristianschools.com.

 

Reprezentanții companiei au luat toate măsurile necesare și au raportat toate atacurile semnalate de clienți către entitățile responsabile. Suntem preocupaţi, în permanenţă, de securitatea şi siguranţa dispozitivelor clienţilor noştri şi îi îndemnăm ca, dacă primesc astfel de mesaje cu solicitări să nu le deschidă şi să le marcheze ca spam sau să nu acceseze link-urile prezente în e-mail.

 

Poşta Română se delimitează total de aceste practici de fraudare, în care numele instituţiei este folosit în mod abuziv, şi le aminteşte clienţilor săi că singurele informaţii reale cu privire la activitatea companiei se regăsesc doar pe site-ul oficial www.posta-romana.ro și pe pagina oficială de Facebook, www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana.


 

Compartiment Comunicare


București, 24 iunie 2021: La solicitarea partenerilor La Poste, Franța, trimiterile care conțin cartușe de toner goale marca LEXMARK, pentru destinația Franța, nu vor mai fi acceptate la oficiile de prezentare. Acest tip de trimiteri au făcut obiectul autorizațiilor de tip CCRI/IBRS cu numerele 0869, 0870, 0871, 30002 și 50256.

Clienții care se prezintă cu astfel de trimiteri vor fi îndrumați către Centrele de Colectare a Deșeurilor Electrice și Electronice, aflate în zonă.





Compartiment Comunicare

 

Bucureşti, 25 februarie 2021 – Compania Naţională Poşta Română demarează cel mai vast proces investiţional din ultimele patru decenii, pentru modernizare şi digitalizare. Programele de investiţii au fost prezentate într-o conferinţă de presă, care a avut loc astăzi, la sediul companiei, şi la care au participat Horia Grigorescu – Directorul General al Companiei Naţionale Poşta Română şi Ciprian Teleman - Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.

Începând cu anul 2020, compania a intrat într-un major proces de modernizare şi a demarat ample investiţii pentru dezvoltarea şi optimizarea serviciilor poştale oferite, o mare parte dintre acestea beneficiind de finanţare printr-un credit de 200 milioane lei, de la EximBank, dar şi prin bugetare proprie sau accesare de fonduri ne/rambursabile.

Directorul Poştei Române, Horia Grigorescu, a vorbit, astăzi, despre programele investiţionale prioritare ale companiei în perioada 2020-2025, dar şi despre implicarea Poştei Române în procesul de digitalizare a societăţii româneşti, care, împreună cu alte măsuri logistice şi operaţionale vor duce la creşterea cotei de piaţă a companiei.

Astfel, până la finalul acestui an, Poşta Română va achiziţiona o linie de sortare automatizată la Centrul de Tranzit Cluj, care va genera o creştere a eficienţei pe lanţul de distribuţie şi livrare. Prin astfel de investiţii în automatizări se va realiza creşterea capacităţii de procesare a volumelor poştale, reducerea gradului de eroare umană, dar şi reducerea timpilor de livrare. Investiţia se ridică la 14,8 milioane lei.

Totodată, pentru automatizarea proceselor logistice se va înfiinţa Centrul de Tranzit Bucureşti Nord-Otopeni, o investiţie de 93,5 milioane lei, care va duce la creşterea operabilităţii, sporirea eficienţei în viteza de prelucrare a volumului de trimiteri în Capitală, reducerea timpilor de livrare şi creşterea cifrei de afaceri a companiei.

Unul dintre principalele obiective în procesul de modernizare al Poştei Române este însă digitalizarea, un demers imperativ pentru continuarea activităţii companiei şi pentru a ramâne competitivă cu operatori similari din piaţă.

Astfel, până în 2023, Poşta Română va implementa un sistem informatic integrat şi centralizat, bazat pe tehnologii şi arhitecturi moderne care îndeplinesc cerinţele de performanţă, utilizare eficientă a resurselor de calcul şi securitate a datelor, cu menţinerea funcţionalităţii serviciilor existente. Totodată, se va implementa un nou sistem informatic de gestiune care va înlocui modulele din aplicaţiile utilizate în prezent de Poşta Română pentru domeniile economic, comercial, resurse umane, imobiliar, parc auto şi operaţional. De asemenea, urmează achiziţii specifice componentelor hardware şi software, bugetul total pentru aceste proiecte fiind de 128,3 milioane lei.

„În ultimul an, am iniţiat procese de transformare şi reformă necesare companiei pentru a răspunde clienţilor noştri, în concordanţă cu actualele cerinţe de piaţă, digitalizare, automatizare, robotizare, respectiv performanţă, calitate şi eficienţă. Trecerea la noua eră informaţională, transformarea digitală prin comunicarea electronică, comerţul online, reprezintă oportunităţi în întărirea rolului şi locului Poştei Române în societatea românească”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.

De asemenea, în prezenţa ministrului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Horia Grigorescu a vorbit şi despre implicarea Poştei Române în procesul de digitalizare a societăţii româneşti. Compania se află în discuţii cu reprezentanţii Grupului Băncii Mondiale şi cei ai Ministerului Finanţelor Publice, pentru a beneficia de asistenţă tehnică în vederea pregătirii pentru rolul de vehicul de implementare al unui program naţional de creştere a gradului de incluziune financiară a populaţiei României, în special din zonele rural şi mic-urban fără acces la minime servicii financiare.

Politica Poştei Române de incluziune financiară şi digitală a populaţiei României din zona rurală şi mic-urbană vizează creşterea gradului de acces la serviciile financiare, digitale şi conexe. Datorită reţelei sale şi a acoperirii teritoriale, Poşta Română poate fi un vehicul optim de implementare a unui astfel de program, având în vedere disparităţile dintre mediile urban şi rural, întrucât 75% din populaţia mediului rural şi 40% din populaţia adultă a ţării (conform unui raport realizat de Grupul Băncii Mondiale) este lipsită de acces la minimele servicii financiare, având drept consecinţă şi un grad foarte scăzut de alfabetizare financiară şi digitală. Un pas vital va fi autorizarea Poştei Române ca instituţie de plată pentru crearea birourilor financiare şi punerea la dispoziţia cetăţenilor a conturilor poştale, pentru a beneficia de o gamă largă de servicii financiare, integrate într-o singură soluţie software. Ulterior, va fi facută trecerea de la conturi poştale, la conturi bancare.

„Reformele acestea au început în Poşta Română cu o echipă de management foarte competentă şi care, în câţiva ani, va face ca acest brand să strălucească, axându-se pe cea mai importantă resursă pe care o are orice companie, şi anume oamenii, punându-i în valoare pentru că ei vor pune brandul şi instituţia în valoare. Eu am mare încredere şi Poşta Română va beneficia de tot sprijinul meu în calitate de ministru al Cercetării, Inovării şi Digitalizării”, a subliniat Ciprian Teleman, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.

În aceeaşi linie cu programele menţionate anterior, Poşta Română are în vedere şi dezvoltarea unor politici noi cu implementare în perioada 2021-2024:

  • Politica de digitalizare a societăţii rurale şi mic-urbane din România – în complementaritate cu politica de incluziune financiară a companiei - Prin cele 5.600 de oficii, 11.000 de factori poştali, 5,6 milioane de gospodării vizitate, Poşta Română îşi propune să participe activ la procesul de digitalizare a societăţii româneşti şi să ofere acces la servicii esenţiale de e-commerce, bunuri de larg consum, financiare, comunicare etc., în cadrul unei reforme profunde de alfabetizare digitală a cetăţenilor.

  • Politica de decarbonizare prin Programul Poşta Verde - În conformitate cu Strategia Green Deal a Uniunii Europene pentru elaborarea unui Plan de decarbonizare a Poştei Române, se are în vedere schimbarea flotei auto a companiei cu flotă electrică şi înfiinţarea unei reţele naţionale de staţii publice de reîncărcare pentru autovehicule electrice/hibrid.

  • Politica de mobilitate urbană pentru optimizarea sistemului logistic de sortare şi distribuţie a mărfurilor – În vederea furnizării unor servicii de curierat moderne şi automatizate care să asigure livrarea la domiciliul/sediul clientului. În prezent, peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române, reţeaua poştală a acesteia acoperind peste 8,8 milioane de adrese de livrare la nivel naţional. Satisfacerea nevoilor populaţiei de livrare la domiciliu a comenzilor, în perioadă de criză, prin intermediul unui serviciu de curierat complet automatizat al Poştei Române a reprezentat şi reprezintă, în continuare, una dintre principalele preocupări ale companiei.

  • Politica în domeniul cercetării-inovării - Având un rol important de instituţie strategică şi ţinând cont de peisajul competitiv al sectorului poştal naţional şi internaţional, este nevoie de realizarea investiţiilor necesare pentru inovare, cercetare, dezvoltare tehnologică şi logistică. Acestea se vor realiza prin procesul de automatizare care are în vedere doi piloni de bază - robotică – RPA Automation (scanare coduri de bare – procese de sortare) şi Inteligenţă Artificială (IA) – programe de machine learning – optimizarea traseelor făcute de maşini, trasee de transport pentru curier, algoritmi de machine learning, aplicaţii pentru optimizarea traseelor de curierat. Această politică are în vedere şi lansarea unui proiect pilot prin utilizarea unei tehnologii inovatoare de producţie hidrogen pentru flota proprie camioane/autoutilitare.

 

Prin toate aceste demersuri investiţionale, compania se va alinia standardelor internaţionale în domeniul serviciilor poştale. Poşta Română urmăreşte, în permanenţă, să se reinventeze şi să îşi îmbunătăţească eficienţa în vederea creşterii performanţelor financiare, a calităţii serviciilor şi a optimizării costurilor, pentru a rămâne un jucător în piaţa de profil.

Întreaga conferinţă susţinută astăzi, la sediul Companiei Naţionale Poşta Română poate fi vizionată accesând link-ul https://fb.watch/3To3g5ToXJ/.

 

Compartiment Comunicare

 

 

Bucureşti, 14 mai 2020 – Compania Naţională Poşta Română a lansat o aplicaţie mobilă pentru platformele Android care oferă acces rapid şi direct la serviciile online ale operatorului naţional de servicii poştale. Descărcarea aplicaţiei este gratuită şi se poate efectua direct din magazinul virtual Google.

Cu ajutorul aplicaţiei “Poşta Română”, clienţii pot verifica cu uşurinţă statusul trimiterilor poştale înregistrate cu Track&Trace, îşi pot calcula singuri tarifele pentru fiecare serviciu în parte, pot căuta un oficiu poştal după mai multe criterii (din localitate, din apropiere, după denumire, oficii PostCollect etc), pot afla orice cod poştal şi au posibilitatea de a-şi crea un cont de utilizator unde pot completa formulare electronice şi pot urmări istoricul pentru toate serviciile cu plată utilizate.

De asemenea, aplicaţia oferă vizitatorilor care vor avea cont înregistrat şi posibilitatea de a accesa servicii cu plată, cum ar fi realizarea de abonamente de presă sau E-mandat, serviciul prin care clienţii pot face transfer de bani online. Alte servicii cu plată, disponibile în aplicaţie, sunt MyPostalcard (creare şi expediere de cărţi poştale personalizate cu imagini încărcate de pe telefonul mobil), MyMark (creare şi expediere de etichete tip timbru, personalizate cu imagini încărcate de pe telefonul mobil) şi MyLetter (creare şi expediere de plicuri personalizate cu imagini încărcate de pe telefonul mobil).

Serviciile cu plata online vor putea fi folosite doar de către utilizatorii aplicaţiei înregistraţi, în timp ce serviciile gratuite vor putea fi utilizate fără crearea unui cont, cu excepţia notificărilor Track&Trace. Cei care au deja un cont creat pe site-ul www.posta-romana.ro îl pot utiliza şi pentru accesul în aplicaţia de mobil.

Aplicaţia este realizată în limba română şi poate fi descărcată, gratuit, direct din Google Play Store.

Având în vedere că un procent destul de mare din traficul total de pe site-ul Poştei Române provine de pe dispozitive mobile (smartphone şi tablete), ne-am gândit să venim în întâmpinarea clienţilor cu această aplicaţie, pentru a le facilita accesul cu uşurinţă la informaţii. Deocamdată, aplicaţia este disponibilă doar pe dispozitivele care folosesc sistem de operare Android, urmând ca, în curând, să fie dezvoltată şi pentru iOS”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.

Pentru a utiliza funcţiile aplicaţiei, utilizatorii sunt nevoiţi să aibă o conexiune activă la Internet. 

 

BUCUREŞTI, 27 ianuarie 2020 – Compania Naţională Poşta Română anunţă lansarea concursului “Cărţile poştale îţi arată lumea”. Evenimentul de lansare va avea loc astăzi, 27 ianuarie, ora 12:00, la sediul Oficiului Poştal Braşov 1 (str. Nicolae Iorga nr. 1, Braşov).

Această competiţie presupune colecţionarea a cât mai multor cărţi poştale de către elevi, pe toată perioada concursului (cu data poştei cuprinsă în perioada 27 ianuarie – 13 septembrie 2020), premierea urmând să aibă loc în data de 9 octombrie – Ziua Mondială a Poştei. Obiectivul acestei competiţii este acela de a stimula tinerii în a utiliza, ca mijloc de comunicare, corespondenţa clasică şi de a-i ajuta pe aceştia să cunoască lumea prin intermediul imaginilor de pe cărţile poştale.

Marele premiu va consta într-un laptop pus la dipoziţie de partenerul de concurs şi patru premii, câte unul pentru fiecare secţiune, constând într-un sejur de 5 nopţi în spaţiile de cazare ale Poştei Române, pentru un copil însoţit de părinţi.

Formularele de înscriere în concurs pot fi expediate la următoarea adresă: Oficiul Poştal Brasov 1, Căsuţa poştală 100, până în data de 23 septembrie 2020 (data limită a poştei).

Acest eveniment se află la cea de-a patra ediţie şi se adresează tinerilor cu vârsta cuprinsă între 6 şi 18 ani.

Atât fişa, cât şi regulamentul concursului se găsesc pe site-ul companiei, respectiv www.posta-romana.ro

 

Compartiment Comunicare

 

 

Referitor la materialul Sărăcia creditată a poştaşilor, apărut pe site-ul „Puterea”, la 25.02.2019, sub semnătura domnului Ion Teleanu, Poşta Română face următoarele precizări:

Autorul articolului aduce companiei acuzaţii nefondate prin expresii de genul “Poşta Română se chinuie să supravieţuiască”, „dezastrul în care se zbate compania”, „a ajuns să supravieţuiască de la un credit la altul”, creionând operatorului naţional de servicii poştale o imagine neconformă cu realitatea, prin care induce în eroare opinia publică, exagerând şi aducând prejudicii prin descurajarea partenerilor comerciali ai companiei.

Referitor la creditele necesare pentru finanţarea activităţii curente a Poştei Române, precizăm că, în logica bunei desfăşurări a activităţii economice a oricărei companii, se înscrie şi utilizarea acestui tip de instrumente financiare. De altfel, în ultimii ani, Poşta Română a apelat cu succes la astfel de surse financiare menite să asigure, în condiţii optime, cash flow-ul companiei. Este vorba de împrumuturi pe care compania le-a returnat integral, la termenele asumate. Închiderea liniilor de finanţare anterioare demonstrează că, din perspectiva disciplinei de plată, Poşta Română este solvabilă pentru orice bancă. Acest lucru ajută la contractarea a noi linii de creditare, lucru ce ţine de o normalitate necondiţionată într-o economie de piaţă, în care elementul de încredere primează în rândul creditorilor şi pe care apariţii publicistice bazate pe păreri nedocumentate temeinic pot construi imagini false care denigrează imaginea companiei.
În prezent, o companie de dimensiunile Poştei Române se bucură cu succes de o bonitate pozitivă pe piaţa financiar-bancară pentru finanţarea activităţii curente, iar împrumuturile efectuate nu înseamnă că ne chinuim să supravieţuim”, sau că Poşta Română se zbate în dezastru”, ci înseamnă şi investiţii, întrucât compania ţinteşte, în primul rând, să asigure toate condiţiile necesare pentru funcţionarea şi dezvoltarea ei. Parteneriatele bancare vin în întâmpinarea obiectivelor propuse de companie, creşterea veniturilor, dezvoltare şi diversificarea serviciilor.

În ceea ce priveşte faptul că Poşta Română a contractat credite garantate cu ipoteci imobiliare, vă aducem la cunoştinţă că creditele bancare se acordă cu garanţii mobiliare şi/sau imobiliare, în conformitate cu practicile de pe piaţa bancară. Poşta Română şi-a achitat, întotdeauna, ratele la creditele bancare şi nu a existat niciun risc ca o societate bancară să valorifice garanţiile constituite la acordarea creditului.

Referitor la acuzaţia că „Matei Brătianu ar fi primit un cadou aparte din partea directorului general Alexandru Petrescu: un contract de muncă pe durată nedeterminată la Poşta Română”, insinuări pe care le-aţi făcut şi în articolul redactat la 26 februarie 2018 şi la care aţi primit un drept la replică din partea companiei, vă transmitem ceea ce v-am precizat şi la vremea respectivă: „Afirmaţia este total eronată. Contractul individual de muncă încheiat între salariatul Matei Radu Bratianu şi Poşta Română a fost suspendat, începând cu august 2015, astfel că, pe toată durata exercitării funcţiei de preşedinte al Sindicatului Lucrătorilor Poştali din România, acesta nu încasează niciun fel de remuneraţie din partea companiei.” Astfel, Matei Brătianu NU are contract de muncă pe perioadă nedeterminată la Poşta Română!

În ceea ce priveşte afirmaţia acestuia, de la începutul anului 2017, referitoare la nemulţumirile salariale, menţionăm că, începând cu 1 noiembrie 2018, managementul companiei a făcut posibilă majorarea salariilor a 13.261 de angajaţi, 89% dintre ei reprezentând personal operaţional. De asemenea, în cursul trimestrului II al acestui an, se va stabili, prin protocol încheiat cu partenerul social, modalitatea de majorare a salariilor celor 10.000 de angajaţi care sunt deja la clasa maximă de salarizare, printr-un spor de loialitate pentru vechime neîntreruptă în sistemul poştal.

Precizăm, aşa cum am făcut-o în repetate rânduri, că Poşta Română, prin reprezentanţii desemnaţi, stă la dispoziţia presei pentru orice solicitare care vizează interesul public. Conform procedurilor interne ale companiei, şi ca orice companie de dimensiunea Poştei Române, comunicarea cu reprezentaţii mass-media se face doar prin intermediul Compartimentului Comunicare, ale cărui date de contact se găsesc cu uşurinţă pe site-ul oficial. Îndemnăm, pe această cale, jurnaliştii să dea dovadă de responsabilitate şi obiectivitate atunci când relatează despre operatorul naţional de servicii poştale.

Ca urmare a situaţiei create, solicităm a se face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.

 

Compartiment Comunicare


 

           

Bucureşti, 15 februarie 2017 - Compania Naţională Poşta Română a înregistrat, în anul 2016, un profit brut în valoare de 12,3 milioane de lei. Înregistrarea acestui profit a fost posibilă printr-un efort continuu şi susţinut de stimulare a creşterii şi diversificării veniturilor obţinute de companie, în anul 2016, corelată cu un nivel mai mic al cheltuielilor totale preliminate.

Astfel, veniturile aferente anului 2016 au fost de 1.124,093 milioane de lei, cu 1,9% mai mari faţă de anul 2015, când au fost de 1.102,975 milioane de lei.

Menţionăm că informaţiile furnizate reflectă datele contabile aferente anului 2016, disponibile în acest moment. Aceste date fiind preliminate, până la închiderea exerciţiului financiar pot apărea noi înregistrări contabile care să influenţeze rezultatul brut.

Compania Naţională Poşta Română continuă acţiunile sale de consolidare economico-financiară în deplină convergenţă cu politicile şi strategiile de dezvoltare ale acţionarilor şi rămâne consecventă acestui trend ascendent de creştere şi diversificare a serviciilor.

În acest context, strategia de dezvoltare a companiei prevede o creştere etapizată, prin prioritizarea investiţiilor în funcţie de necesitatea implementării proiectelor companiei, în vederea asigurării diversificării portofoliului acesteia. Poşta Română se bucură de concursul celor mai importante instituţii financiar-bancare pentru dezvoltarea sa, cât şi de acţiuni complementare - suport ale acţionarilor, şi, în paralel cu sursele externe de finanţare, concentrează, în măsura capacităţii, şi resurse financiare interne pentru a continua demersurile investiţionale demarate în 2014, focusate pe zona IT şi pe zona operaţională (centre de tranzit locale, amenajare oficii poştale, tehnologie poştală, flotă auto).

 

 

 

 

Departament Comunicare

Poşta Română

Solicitări din partea mass-media:

Telefon: 021/200 92 78

massmedia@posta-romana.ro
 

Poşta Română a avansat sindicatelor două soluţii de majorare salarială

 

Bucureşti, 28 octombrie 2016 - Compania Naţională Poşta Română nu a ignorat nicio clipă solicitările angajaţilor şi a căutat cele mai bune soluţii, în acord cu prevederile legislative şi ţinând cont de situaţia financiară a companiei. Sindicatelor le-au fost avansate, miercuri, două variante de majorări salariale, astfel: o grilă de majorare cuprinsă între 60 de lei şi 200 de lei, şi o altă grilă cuprinsă între 60 de lei şi 140 de lei. Ambele, cu aplicare de la 1 ianuarie 2017.

 

Ambele variante de majorare vizează 22.303 salariaţi, mai exact pe cei cu salarii cuprinse între 1.250 de lei şi 2.202 lei. Prima variantă se concentrează pe angajaţii cu cele mai mici salarii, care vor beneficia de cea mai mare creştere. Astfel, factorii poştali cu salarii de 1.269 de lei vor putea primi, în plus, 200 de lei. O majorare de 60 de lei vor primi cei cu salarii de 2.202 lei. Cea de-a doua variantă presupune o creştere mai uniformă a salariilor, în cadrul căreia primii angajaţi vor primi 140 de lei, iar cei cu veniturile cele mai mari din schema vizată vor primi 60 de lei. În acest moment, decizia aparţine partenerilor sociali.

Precizăm că protestul salariaţilor din Poşta Română, aflat în afara cadrului legal, a afectat semnificativ activitatea operatorului naţional de servicii poştale. Încetarea lucrului în oficiile poştale se răsfrânge asupra activităţii întregii companii şi are urmări grave pe mai multe paliere, începând cu scăderea drastică a încasărilor. În doar câteva ore de protest, Poşta a pierdut 4,5 milioane de lei. De asemenea, trimiterile poştale întârziate obligă compania la plata unor despăgubiri şi penalităţi. Blocarea activităţii va duce la pierderea contractelor din care compania îşi obţine veniturile atât de importante pentru menţinerea locurilor de muncă.

Din 2014, odată cu instalarea unei noi echipe de management, s-au despus eforturi considerabile pentru oprirea risipei şi pentru creşterea veniturilor companiei. Astfel, 2014 a fost primul an de profit al Poştei Române, după cinci ani de pierderi. Anul 2015 a adus un profit operaţional de 6,8 milioane de lei. Rezultatul net a fost afectat de amenda Consiliului Concurenţei pentru activităţi din 2011 şi contestată în instanţă. De asemenea, compania a înregistrat, în primele şase luni ale acestui an, un profit net de 4 milioane de lei.

Noua echipă de management nu a preluat conducerea companiei într-un moment de prosperitate financiară, ci într-un moment de insolvenţă iminentă. Aceasta a fost evitată şi s-a reuşit încheierea unor parteneriate care să dezvolte portofoliul Poştei Române în segmentul cel mai profitabil, respectiv cel al coletăriei. Rezistenţa unei mari părţi a angajaţilor şi a sindicatelor în faţa noilor evoluţii ale pieţei aduc deservicii majore companiei. Veniturile oricărei companii nu pot fi crescute doar prin acţiunile managerilor, ci prin implicarea tuturor angajaţilor.

Îndemnăm partenerii sociali să dea dovadă de responsabilitate în acţiunile lor şi cerem realism din partea angajaţilor care trebuie să înţeleagă că orice acţiune a lor se îndreaptă, în final, împotriva clienţilor.

 

Compartiment Comunicare şi Relaţii Publice

 
Trepte de greutate Tarif  cu TVA
până la 50g inclusiv 1,50 lei
peste 50 g până la250g 1,60 lei
peste 250 g până la 500g 2,00 lei
peste 500 g până la 1000g 3,20 lei
peste 1000 g până la 2000 g inclusiv 3,70 lei
 

Bucureşti, 22 decembrie 2015 – Compania Naţională Poşta Română informează că, în perioada sărbătorilor de iarnă, Crăciun şi Anul Nou, programul de lucru al subunităţilor poştale va fi următorul:

  • În ziua de 24 decembrie 2015, în mediul urban, se va asigura programul de lucru cu publicul, între orele 8:00 – 15:00. În mediul rural, toate subunităţile poştale vor funcţiona în program normal.

  • În zilele de 25 şi 26 decembrie 2015, toate subunităţile poştale din mediul urban si rural vor fi închise.

  • În zilele de 31 decembrie 2015, 1 şi 2 ianuarie 2016, toate subunităţile poştale din mediul urban si rural vor fi închise.

Ca urmare a programului anunţat, este posibil ca trimiterile poştale prezentate în zilele de 23, 24, 29 şi 30 decembrie 2015 să înregistreze timpi mai mari de circulaţie.

Presa cotidiană şi periodică apărută în zilele de 25 şi 26 decembrie 2015, respectiv 1 şi 2 ianuarie 2016 va fi distribuită în zilele de 28 decembrie 2015, respectiv 4 ianuarie 2016.

Bucureşti, 13 noiembrie, 2015 - Compania Naţională Poşta Română a câştigat premiul pentru cel mai bun website al industriei de curierat şi servicii poştale din România. Recunoaşterea a fost acordată joi, 12 noiembrie, în cadrul Galei Premiilor de Excelenţă Romanian Courier Business Awards, în urma evaluărilor unui juriu format din personalităţi şi experţi recunoscuţi în domeniu.

La mai puţin de o lună de la lansarea noii platforme web a Poştei Române, s-a înregistrat o creştere de 43% a numărului de utilizatori şi de 25% a numărului de afişări. De asemenea, secţiunea „Trimite bani online”, dedicată serviciului e-mandat, a generat 16.000 de afişări de la lansare, cu o rată de ieşire de 8% (bounce rate). În intervalul 23 octombrie – 13 noiembrie 2015, aproximativ 1.000 de clienţi şi-au făcut deja un cont pe site-ul Poştei Române, iar peste 400 au iniţiat comenzi de transfer de bani online.

„Suntem extrem de încântaţi că noul site al Poştei Române este apreciat atât de clienţi, cât şi de reprezentanţii industriei de curierat. Am fost surprinşi de această nominalizare şi de evaluările pozitive ale juriului. De la bun început ne-am dorit ca acest site să devină o platformă de tranzacţii, care să faciliteze accesul clienţilor la serviciile Poştei Române. Se pare că această strategie a funcţionat, pentru că toate cifrele de trafic dovedesc acest lucru”, a declarat Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române.

Poşta Română a implementat, la mijlocul lunii octombrie a acestui an, o nouă platformă web, care permite expedierea de bani, plata online şi acces mai rapid la informaţiile de interes pentru clienţi. Prin www.posta-romana.ro, utilizatorii au acum la dispoziţie servicii e-poştale noi şi îmbunătăţite faţă de versiunea iniţială a site-ului. Astfel, clienţii Poştei Române pot să trimită bani online, de acasă, prin e-mandat. Spre deosebire de alte servicii disponibile pe piaţă, sumele trimise prin www.posta-romana.ro ajung direct la domiciliul destinatarilor, oriunde pe teritoriul României. De asemenea, utilizatorii pot să îşi facă abonamente la publicaţiile favorite, prin intermediul unui magazin virtual (catalog de presă), dar şi să completeze, direct pe site, formularele de care au nevoie.

Noua versiune a www.posta-romana.ro oferă un modul de căutare a trimiterilor poştale pe baza unui cod de tracking, cu posibilitatea notificării automate pe email. În plus, clienţii au la dispoziţie un calculator de tarife îmbunătăţit pentru toate categoriile de servicii, în special pentru serviciile internaţionale, cu posibilitatea de a calcula tarife pentru fiecare ţară în parte. Platforma oferă şi un modul de căutare a codurilor poştale după adresă sau căutare a adresei după codul poştal.

Utilizatorii care îşi creează un cont pe noul www.posta-romana.ro pot completa formulare direct pe site, pot salva datele personale şi datele destinatarilor sau pot vizualiza istoricul operaţiunilor făcute online. În 2014, site-ul Poştei Române a avut 10 milioane de afişări şi aproximativ 1,8 milioane de utilizatori, din care 43% au fost unici.

Departamentul Comunicare

Alexandru Petrescu: Poşta Română trebuie să devină

un angajator profitabil, pe termen lung

Bucureşti, 9 octombrie 2015 - Ziua Mondială a Poştei găseşte operatorul naţional de servicii poştale într-o perioadă a schimbării. În ultimul an, compania a accelerat mai multe proiecte care să acopere segmente de piaţă generatoare de profit, în contextul unui declin natural al poştei tradiţionale. Acestea nu pot fi implementate rapid şi eficient în condiţiile unei lipse acute a investiţiilor în ultimii zece ani, în special în tehnologie. În acest moment, Poşta Română este obligată să dezvolte produse şi servicii performante, simultan cu implementarea unui sistem informatic nou şi cu modernizarea unităţilor poştale. Sarcina este una dificilă şi necesită un nivel confortabil de capitalizare. Pe de altă parte, acest capital trebuie atras în cele mai avantajoase condiţii pentru companie şi trebuie să învăţăm din procesele eşuate, dar şi din cele de succes ale altor operatori.

După trei ani de activitate în Poşta Română, mai întâi ca Director Executiv, apoi ca Director General, pot să confirm şi să susţin cu argumente potenţialul uriaş al acestei companii care stă, în primul rând, în reţeaua internă şi în angajaţii săi. Poşta Română este cel mai mare angajator din economia românească, dar trebuie să devină un angajator profitabil pe termen lung şi să genereze siguranţă salariaţilor şi clienţilor. Într-o piaţă extrem de competitivă, în care operatorii privaţi au de partea lor libertatea de a lua decizii comerciale rapide, Poşta Română este singura companie care nu poate şi nu trebuie să ignore rolul social pe care-l are şi care o diferenţiază de restul pieţei. Poştaşii fac parte din comunitate şi cred că acest rol nu trebuie uitat. Unii spun că ar trebui să se transforme în mijloace de livrare. Eu cred că ambele roluri pot fi îndeplinite, cu ceva mai multă înţelegere şi suport din partea tuturor actorilor implicaţi.

 

În 9 octombrie 1874, la Berna, 22 de ţări au semnat actul de constituire a Uniunii Poştale Universale (UPU). România a fost una dintre ele, în condiţiile în care Poşta Română exista deja de 12 ani. Orice decizie va fi luată în cazul Poştei Române nu trebuie uitaţi cei peste 150 de ani de existenţă, care au marcat substanţial societatea românească. Poşta Română nu este un elefant bătrân căruia trebuie „să-i fie curmată suferinţa” aşa cum unii, mai grăbiţi, susţin. Poşta Română este o companie care, în ciuda multor decizii proaste luate de-a lungul timpului, a lipsei de interes şi a unui management, de prea multe ori, ineficient, mai are multe de spus.

Îmi doresc ca de Ziua Mondială a Poştei să fim mai liniştiţi, mai senini şi mai deschişi la minte.

La mulţi ani, poştaşi!

Compania Națională Poşta Română S.A. este operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale şi se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (93,52% din pachetul de acţiuni) şi Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acţiuni).

Poşta Română îşi desfăşoară activitatea în domeniul comunicaţiilor poştale, obiectul principal de activitate fiind administrarea, dezvoltarea, exploatarea serviciilor de poştă şi colaborarea cu organizaţii similare străine în realizarea acestor servicii pe plan internaţional, în conformitate cu prevederile Ordonanţei nr. 13/2013 aprobată prin Legea nr. 187/2013 privind serviciile poştale şi a licenţelor ori autorizaţiilor acordate.

C.N. Poşta Română S.A. este operatorul naţional în domeniul serviciilor poştale, furnizor unic de serviciu universal în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor şi la standarde ridicate de calitate.

Poşta Română participă pe piaţa liberă a serviciilor de poştă şi presă cu valoare adaugată în calitate de concurent şi desfăşoară şi alte activităţi colaterale, necesare realizării în condiţii de rentabilitate a obiectului său principal de activitate, respectiv comerţ exterior, aprovizionare, cercetare şi proiectare tehnologică şi informaţională, servicii medicale, învăţământ, social-culturale etc.

  • Compania are ca obiect de activitate:


A. Servicii poştale:

I. Servicii poştale de bază;

II. Servicii poştale altele decât cele de bază.

B. Editarea, tipărirea, comercializarea şi păstrarea timbrelor şi efectelor poştale în conservatorul de timbre;

C. Alte prestări de servicii conexe celor menţionate mai sus şi orice alte activităţi conform legislaţiei în vigoare.

Compania este organizată în 9 sucursale, respectiv: 8 Sucursale Regionale (41 de Oficii judeţene de poştă și curierat  + Oficiul de Poștă și Curierat București) și Sucursala Fabrica de Timbre. La nivelul întregii ţări există 41 HUB-uri (dintre care 7 HUB Logistic și Curierat Regional și 34 HUB Curierat)

Compania este condusă de Directorul General şi de Consiliul de Administraţie. Acesta este format din reprezentanţi ai Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.

Poşta Română deţine, în prezent, o reţea de peste 5.000 de subunităţi poştale la nivel naţional, distribuind săptămânal peste 11 milioane de trimiteri poştale. Dintre acestea, 676 sunt oficii poștale și 1054 ghișee poștale. Reţeaua informatizată permite efectuarea de operaţiuni în condiţii optime de siguranţă, fiind utilizate sisteme informatice securizate şi reţele private de comunicaţii.

Decizia Poştei Române de a implementa unul dintre cele mai sigure sisteme informatice a fost determinată şi de competiţia acerbă pe unele segmente pe piaţă, această măsură ducând la extinderea paletei de servicii oferite clienţilor. Pe lânga serviciile tradiţionale, clienţii au acces la servicii noi, bazate pe cele mai noi tehnologii, precum: serviciile financiare interne şi externe (Mandat on-line, E-Mandat, Western Union şi RIA), E-Post (asigură transmiterea de mesaje prin intermediul reţelei Internet, inclusiv de la căsuţe de e-mail la adrese poştale) sau Track&Trace (oferă clienţilor posibilitatea de a urmări electronic trimiterile poştale înregistrate). Extinderea reţelei de oficii poştale care operează în timp real a dus şi la încheierea de parteneriate cu instituţiile bancare sau de asigurări care activează pe piaţa autohtonă, companiile de telefonie fixă şi mobilă, dar şi cu administraţiile publice locale. Poşta Român
ă a dobândit o experienţă solidă în încasarea ratelor acordate de băncile partenere, a impozitelor şi a taxelor locale, a facturilor la utilităţi (electricitate, telefonie fixă şi mobilă, gaze).

Număr de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului al Municipiului Bucureşti J/40/8636/1998, CUI 427410, atribut fiscal RO, COD IBAN RO 23 BPOS 8500 2717 790 ROL 02 BANC POST REPREZENTANŢĂ.

C.N. Poşta Română are sediul central în Bucureşti, B-dul Dacia nr. 140, sector 2.

Pe scurt:

  • Angajaţi: peste 22.000

  • 8 Sucursale Regionale + Sucursala Fabrica de Timbre

  • Subunităţi poştale: peste 5.000 (dintre care 676 oficii poștale și 1054 de ghișee poștale)

  • 41 HUBuri (dintre care 7 HUB Logistic și Curierat Regional și 34 HUB Curierat)

De la înfiinţare şi până în momentul de faţă, Poşta Română demonstrează că, a fost şi este, după cum o spune sloganul nostru, "parte din viaţa românilor". Acest lucru înseamnă responsabilitate şi promptitudine faţă de rolul social şi economic jucat de Poşta Română în societate, valori care nu au fost niciodată abandonate şi care ghidează pe mai departe întreaga noastră activitate.

 

 

SCOP

Oferim servicii performante în orice moment: de la simpla expediere a unei scrisori, până la furnizarea unor servicii moderne, bazate pe cele mai noi tehnologii.
 

VIZIUNE

Considerăm că viziunea noastră, aceea de a participa activ la tranziția societății românești spre societatea bazată pe cunoștințe și pe progres tehnologic, este unul din fundamentele succesului.
 

MISIUNE

Suntem alături de oameni de peste 160 de ani şi construim legături între ei, indiferent de locul în care aceştia trăiesc, lucrează sau spre care călătoresc. Misiunea noastră este aceea de a rămâne liderul pieței serviciilor poștale din România.
 

 

VALORI FUNDAMENTALE

  • Încredere
  • Tradiţie
  • Siguranţă
  • Performanţă
     

VALORI DE REPREZENTARE

  • Acoperire naţională

  • Diversitatea serviciilor
     

PRINCIPII

Integritate: acţionăm în spiritul integrităţii şi onestităţii în tot ceea ce facem şi respectăm promisiunile făcute către noi înşine şi către clienţii noştri.

Experienţă: prin experienţa acţiunilor trecute învăţăm să ne cunoaştem mai bine; activitatea noastră ne recomandă ca o companie de încredere şi întotdeauna aproape de clienţi.

Respect: respectul pentru clienţi, colegi, parteneri, legislaţie şi mediul înconjurator reprezintă temeiul dezvoltării noastre.

Promptitudine: suntem mereu preocupaţi să devenim eficienţi, rapizi şi punctuali.

Rezultate: calitatea serviciilor noastre este garantată prin cele peste 5.500 de puncte de acces şi aproape 25000 de salariaţi poştali.

DEPUNERI Reclamații

Pentru trimiteri poștale interne întârziate, neajunse,deteriorate sau alte disfuncționalități.

Pentru trimiteri poștale internaționale întârziate, neajunse, deteriorate sau alte disfuncționalități

Completați formularul de reclamații numai în cazul în care constatați întârzieri sau disfuncționalități în efectuarea serviciilor poștale sau întâmpinați alte probleme în cadrul acestora.

SOLICITĂRI INFORMAȚII

Contact
Atenție! prin telefon nu se accepta reclamații.

021 9393

Disponibil zilnic între orele
L - V: 0800 - 2000
     S: 0900 - 1300

Apelurile telefonice se taxează cu tarif normal.

Suport Clienți

Puneți o întrebare punctuală legată de ceea ce vă interesează și vă vom răspunde în cel mai scurt timp.

Atenție! Prin formularul de Suport Clienți nu se acceptă reclamații.
În cazul în care doriți să transmiteți o reclamație, folosiți formularele de Reclamații Interne și Reclamații Externe.

Essential SSL